ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزییاتی از پتنت تازه اپل: توسعه سیستمی برای پایش حرکات دست کاربران

سازمان ثبت اختراعات و علامت های تجاری ایالات متحده (USPTO) روز پنج شنبه اطلاعات پتنت یا ثبت اختراعی از اپل را منتشر کرده و سیستمی را تشریح می‌کند که به کاربران اجازه می دهد تا دستگاه های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

سازمان ثبت اختراعات و علامت های تجاری ایالات متحده (USPTO) روز پنج شنبه اطلاعات پتنت یا ثبت اختراعی از اپل را منتشر کرده و سیستمی را تشریح می‌کند که به کاربران اجازه می دهد تا دستگاه های خود را از راه دور و فقط با اشارات دست کنترل کنند.

اطلاعات چندان بیشتری از این فناوری در محتوای منتشر شده، ذکر نگشته ولی تصاویری که نوع کارکرد را به شکل اجمالی توضیح می دهند، بیانگر موارد زیادی هستند. برای مثال کنترل کردن بازی های کامپیوتری، لوازم خانگی و حتی تعامل با دستگاه های پخش DVD و VCR تلویزیون ها از راه دور.

توسعه سیستمی که با اشاره های دست کاربر از راه دور، بتواند عملکرد روانی داشته باشد قطعاً برای پیشبرد اهداف تکنولوژی واقعیت افزوده و مجازی در اپل مفید است. در متن این پتنت به صراحت از تکنولوژی های مورد بحث نام برده شده و عنوان گشته که شناخت ژست‌های حرکتی دست‌ها برای توسعه دهندگان کار سختی به حساب می‌آید، چرا که مشخص نیست کدام یک از حرکات دست عمدی و برای تفهیم سیستم است و کدام‌یک، غیرعمد.

برای حل همین مشکل، اپل در سیستم جدیدش از اشعه مادون قرمز استفاده می‌کند تا حرکت‌های تمام قسمت‌های بدن را زیر نظر داشته باشد. در این میان هنوز مشخص نیست که این سیستم از چه نوع سنسورهایی استفاده می‌کند.

اپل سال گذشته پتنت یک دستگاه تشخیص حرکت بدن -مانند کینکت- را به ثبت رسانده بود و از آن زمان تا کنون، شرکتی را خریده که تکنولوژی اصلی اش، پایش حرکات چشم است. باید دید در آینده ای نه چندان دور اپل چگونه می خواهد تمام این فناوری ها را با هم ترکیب کند و سپس سهمش از دنیای واقعیت مجازی و افزوده چقدر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 2000
    2000 | ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    پیشتاز هلولنز بود

  • high end
    high end | ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    داداش اپل هیچ کاری تو ar نکرده اگه ar به اینه که با دوربین گوشیت مگسارو تو هوا بکشی قبلا هم بود خود اپلم داشتش ،arیعنی پروژه تانگو یعنی هلو لنز نه arkit که تهش یعنی همون چیزهایی که قبلا هم بود و کیفیت پایینی داشت صرفا ممکنه ساختن اونا راحت تر بشه همین ولی کیفیتشون .....

  • Metal
    Metal | ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    قعلا اپل با AR اش همه را سوسك كرده
    بقيه بروند روى VR نوزاد تمركز كنند

مطالب پیشنهادی