ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال رفع فیلترینگ یوتوب و بلاگ اسپات در دانشگاه های کشور

فیلترینگ اینترنت به دلایل مختلف تقریباً در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دولت ها با استفاده از آن، دسترسی به بخشی از محتویات اینترنتی را برای شهروندان خود محدود می کنند. اما بعضی از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۲

فیلترینگ اینترنت به دلایل مختلف تقریباً در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دولت ها با استفاده از آن، دسترسی به بخشی از محتویات اینترنتی را برای شهروندان خود محدود می کنند. اما بعضی از وبسایت ها نیز هستند که به دلیل ماهیت خود، کاربردی دو گانه داشته و بسته به نوع استفاده می توانند مفید یا مضر باشند.

اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی از مهمترین فواید یوتوب برای دانشگاه هاست

یوتوب و بلاگ اسپات (بلاگر) از جمله همین پایگاه های اینترنتی هستند که افراد می توانند در آنها اطلاعات خود را به صورت ویدئو یا وبلاگ با دیگران به اشتراک بگذارند. چنین قابلیتی برای مجامع علمی و دانشگاهی بسیار مفید و کاربردی بوده و احتمالاً به همین دلیل هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال رایزنی با دادستانی کل کشور برای رفع فیلتر بلاگ اسپات و یوتیوب در دانشگاه هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور خبر از رایزنی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دادستانی کل کشور داده و گفته:

با دادستانی کل کشور مذاکرات جدی انجام داده ایم که دو سرویس بلاگ اسپات و یوتوب در دانشگاه ها رفع فیلتر شود و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گیرد.

به گفته وی نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگروه فیلترینگ به شدت موضوع را پیگیری می کنند و مطالب برای ارائه این درخواست آماده شده است.

در صورت تحقق این امر، فرآیند انتقال دانش و یادگیری دانشجویان به شدت بهبود یافته و دیگر نیاز نیست اهالی دانشگاه برای دیدن یک ویدئوی آموزشی، فیلترینگ اینترنت را به روش های مختلف دور بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (59 مورد)
  • alex
    alex | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    https://goo.gl/vDAno3

  • خشایار
    خشایار | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    روحانی متچکریم ذوق مرگ شدم

  • A_A_2
    A_A_2 | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    با شعور مردم بازی نکنید. امروز همچون گذشته نیست، امروز نسل چهارم انقلابتون داره از این سایت ها از راه های مختلف استفاده میکنه !! امروز نسل چهارم دهه هشتاد و نود ما هم میتونه تشخیص بده چه چیزی براش خوبه و چه چیزی بده.. همه چیز به نوع تربیت خانوادگی بستگی داره نه به نوع نظارت و کنترل دولتی ! مسائل اخلاقی به خانواده ها مربوطه نه به دولت ، البته که همگی میدونیم هدف از فیلترینگ چیه و مسائل اخلاقی در اولویت دوم و سوم قرار داره..! دلیل اصلی این مسخره بازی های بچگانه در واقع همان استعاره ی معروف "امنیت ملی !!" میباشد.

    • yosof
      yosof | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

      ببخشید شما مثل اینکه توهم توطئه دارید. کدام کشور هست که فیلترینگ نمیکنه؟ شما اگر در مملکت خوش آب و هوای اروپا هم بودی اینجوری نظر میدادی؟!!

    • A_A_2
      A_A_2 | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

      آقاجون کوتا بیا ! میخوای این سایت بیچاره رو ببندی ؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی