ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دی اس های هوشمند در راهند؛ تکنولوژی رانندگی خودکار به سبک فرانسوی

تا پیش از ورود برخی از محصولات DS به کشورمان، نام و نشان این برند لوکس فرانسوی برای بسیاری از هموطنان عزیزمان ناشناخته مانده بود.پس از حضور پررنگ محصولات این شرکت در بازار داخلی ایران، ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۴

تا پیش از ورود برخی از محصولات DS به کشورمان، نام و نشان این برند لوکس فرانسوی برای بسیاری از هموطنان عزیزمان ناشناخته مانده بود.پس از حضور پررنگ محصولات این شرکت در بازار داخلی ایران، نام DS بیشتر بر سر زبان ها بویژه علاقمندان به خودرو افتاده است.

DS برند برتر و زیرمجموعه گروه خودروسازی پژو سیتروئن است که از سال 2009 بعنوان زیر برند لوکس شرکت سیتروئن فعالیت خود را آغاز نمود و از سال 2015 بعنوان یک نام و نشان تجاری مستقل تحت مالکیت پژوسیتروئن به فعالیت خود ادامه میدهد؛ در مقام قیاس، می توان دی اس را لکسوس پژوسیتروئن نام نهاد.


با ساخت مدل DS7 Crossback که در آینده نزدیک وارد بازار خواهد شد، دی اس به پرچمدار پژوسیتروئن در زمینه فناوری خودران بدل میشود.
این خودرو در اوایل سال آینده میلادی، در حالی که به فناوری سطح دو خودران تجهیز شده است، به مشتریان تحویل داده خواهد شد.لابد می پرسید تکنولوژی سطح دو خودران به چه معناست؟

بهتر است بدانید که فناوری خودروی بدون نیاز به راننده در کل به پنج قسمت تقسیم میشود.البته با اضافه نمودن سطح صفر به این تقسیم بندی، در واقع شش گام تا نایل شدن به هدف نهایی یعنی اتومبیل های کاملا خودکار فاصله خواهیم داشت.

در سطح پایه یا صفر کنترل خودرو کاملا در دستان راننده است و سیستم خودران تنها با استفاده از حسگرهای مربوطه هشدارهای لازم را به راننده منتقل مینماید.

هرچه سطح این فناوری بالاتر برود ، از میزان دخالت انسان کاسته میشود تا نهایتا در بالاترین سطح، یعنی سطح ششم ، دیگر نیازی به گواهینامه رانندگی خود نخواهید داشت چراکه وسیله نقلیه شما کاملا در حالت خودکار به رانندگی خواهد پرداخت.
گروه خودروسازی پژوسیتروئن (PSA)، بواسطه توافقی که پیش از این با دولت فرانسه به امضا رسانده‌ بود، سطوح دو،سه و چهار تکنولوژی خودروی بدون راننده را در مسیرهای عمومی مورد آزمایش و بررسی تکنولوژیکی قرار داده‌است.
طبق تایید مسئولان رده بالای شرکت PSA، خودرو DS7Crossback که برخی آنرا پرچم دار کل مجموعه پژوسیتروئن میدانند، به قابلیت هایی نظیر: توانایی پارک به صورت موازی یا تحت زاویه عمود نسبت به سایر خودروهای پارک شده بدون دخالت انسان و تنها با فشردن یک دکمه، سیستم نگهدارنده در مسیر و نیز توانایی رانندگی در وضعیت ترافیک پر ازدحام، مسلح خواهد بود.


این برنامه که به اختصار آوا (AVA) نامگذاری شده است، شامل هرسه برند زیرمجموعه PSA یعنی پژو، سیتروئن و دی اس میشود؛ اما خودروهایی که تحت پرچم دی اس قرار دارند، در اولویت استفاده از این تکنولوژی قرار گرفته اند زیرا دی اس برند برتر  گروه محسوب می شود.

این عبارات بخشی از گفته های خانم کارلا گوهین ، رییس بخش نوآوری گروه PSA است. وی تصریح کرد در دی اس7 شاهد گزینه های شخصی سازی به طورگسترده نخواهیم بود اما خریداران می توانند تنظیمات شخصی خود را بر روی اینترفیس (HMI) انجام دهند.
براساس ادعای سایت اتواکسپرس، خودرو سیتروئن C5 Aircross که در نیمه دوم سال 2018 به بازار راه خواهد یافت نیز از فناوری خودران در حد و اندازه DS7 Crossback بهره خواهد جست.


خانم گوهین همچنین بر روی موضوع ارزیابی سطح تکنولوژی و راهبرد شرکت اوپل (خودروسازآلمانی)، در زمینه فناوری خودران، از سوی خودروساز فرانسوی بمنظور خرید این برند آلمانی از جنرال موتورز مهر تایید زده است اما در عین حال تاکید کرده که فعلا در مراحل ابتدایی امر قرار داریم و تاکنون توافقی بین طرفین صورت نپذیرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی