ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

محققان موبایلی را توسعه داده اند که بدون باتری هم کار می کند

یکی از مهمترین معضلات موبایل ها و وسایل الکترونیکی قابل حمل، کمبود عمر باتری بوده که به دلیل عدم پیشرفت هم زمان فناوری تولید باتری با سایر فناوری ها به وجود آمده است. رویکرد اصلی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

یکی از مهمترین معضلات موبایل ها و وسایل الکترونیکی قابل حمل، کمبود عمر باتری بوده که به دلیل عدم پیشرفت هم زمان فناوری تولید باتری با سایر فناوری ها به وجود آمده است.

رویکرد اصلی کمپانی های بزرگ در حال حاضر، ابداع تکنولوژی های جدید برای ذخیره سازی انرژی بوده که حالا یک تیم پژوهشی از دانشگاه واشنگتن در حرکتی خلاف روند موجود و با نگاه به مسئله از زاویه ای جدید، قصد دارد موبایلی بدون نیاز به باتری تولید کند.

ایده موبایل بدون باتری از ابزارهای جاسوسان شوروی سابق الگوبرداری شده است

طرح مورد بحث حاصل تفکرات و تلاش های «جاشوا اسمیت»، محقق آزمایشگاه علوم کامپیوتر و مهندسی برق دانشگاه واشنگتن بوده که ایده اصلی خود را از روش های به کار رفته توسط جاسوسان شوروی سابق اقتباس کرده است. به گفته او، جاسوسان شوروی در زمان جنگ سرد از باگ های خاصی برای شنود ارتباطات دشمن استفاده می کردند که انرژی خود را از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس مشخص به دست می آورده اند.

حالا آقای اسمیت و تیمش موفق شده اند با بازسازی فرآیند مذکور توسط امکانات سخت افزاری مدرن، انرژی مورد نیاز موبایل خود را توسط امواج رادیویی و سایر امواج موجود در محیط تامین کرده و از طریق شبکه های مخابراتی موجود، با یکدیگر تماس برقرار کنند.

لازم به ذکر است که فرآیند برقراری تماس با موبایل مورد بحث آنالوگ بوده و دو طرف نمی توانند به صورت همزمان با یکدیگر صحبت کنند؛ چرا که به گفته محققین پروژه، تبدیل صحبت های انسان (که به صورت طبیعی آنالوگ هستند) به سیگنال های دیجیتالی، انرژی زیادی لازم دارد.

گفتنی است پژوهشگران دانشگاه واشنگتن قصد دارند در مراحل بعدی و با پیشرفت پروژه، یک نمایشگر «جوهر الکترونیک» برای ارسال پیامک و حتی یک دوربین سلفی نیز به محصول انقلابی خود اضافه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • CANOPUS
    CANOPUS | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    http://digiato.com/article/2017/06/30/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%db%8c-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c/

    آقای مافی ها جمعه 9 تیر همین مطلب رو از
    phonearena
    گذاشتن
    لطفا خودتون وبسایتتون رو هر روز بررسی کنید این دست کم سومین باری بود که دیدم

  • arefzamiri
    arefzamiri | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    یه خبرو چند بار میزارید?

مطالب پیشنهادی