ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیا نمایشگر موبایل وان پلاس 5 به صورت وارونه نصب شده است؟ [به روزرسانی شد]

موبایل «وان پلاس 5» که یکی از مورد انتظارترین تلفن های هوشمند سال 2017 لقب گرفته، از زمان معرفی تا کنون با حواشی مختلفی دست و پنجه نرم کرده که در جدیدترین مورد، کاربران از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

موبایل «وان پلاس 5» که یکی از مورد انتظارترین تلفن های هوشمند سال 2017 لقب گرفته، از زمان معرفی تا کنون با حواشی مختلفی دست و پنجه نرم کرده که در جدیدترین مورد، کاربران از بروز حالتی خاص در تصویر به هنگام اسکرول کردن خبر می دهند.

حالت «Jelly Scrolling»، که هنگام مرور منوی اپلیکیشن ها یا صفحات وب بروز کرده و تا حدودی سبب لرزش تصویر می شود، توسط تعدادی از خریداران وان پلاس 5 گزارش شده و مقامات کمپانی را مجبور به بررسی موضوع کرده است. این شرکت در بیانیه ای اعلام نموده:

وان پلاس 5 نیز مانند سایر محصولات ما از قطعات با کیفیتی ساخته شده که نمایشگر AMOLED یکی از آنهاست. اخیراً مطلع شدیم تعداد کمی از خریداران، تاثیر بصری کوچکی را هنگام اسکرول کردن در وان پلاس 5 مشاهده نموده اند که چنین چیزی طبیعی بوده و اطمینان می دهیم هیچ تفاوتی میان نمایشگرهای به کار رفته در محصولات ما وجود نخواهد داشت.

فرضیه های زیادی پیرامون علت بروز حالت مذکور در اینترنت مطرح شده که یکی از جالب ترین موارد، احتمال قرار گیری نمایشگر وان پلاس 5 به صورت وارونه در درون دستگاه است.

کدهای سیستمی وان پلاس 5، نشانگر وارونگی 180 درجه ای صفحه نمایش هستند

بر اساس گزارش XDA، مقایسه موبایل های وان پلاس 3T با وان پلاس 5 نشان می دهد نمایشگر به کار رفته در مدل جدید، به دلیل فضای اشغال شده توسط ماژول دوربین، به صورت وارونه در شاسی قرار گرفته و این امر حتی در کُدهای کِرنل مربوط به کنترل صفحه نمایش موبایل نیز قابل مشاهده است.

از آنجایی که وان پلاس مسئله مورد بحث را کاملاً طبیعی می داند، کاربران نمی توانند برای حل آن از خدمات گارانتی استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که کمپانی چینی سیاست های خاصی در قبال رضایت مشتریان داشته و به کاربرانی که به هر دلیلی از موبایل وان پلاس خود راضی نیستند، اجازه می دهد تا 15 روز پس از خرید، تلفن هوشمند را به شرکت پس داده و مبلغ پرداختی خود را دریافت نمایند.

 

به روزرسانی:

استارتاپ وان پلاس امروز رسماً وارونه بودن نمایشگر در مدل وان پلاس 5 را تایید کرد و علت آن را تصمیم تولید کننده به دلیل مسائل فنی عنوان نمود. نکات اصلی بیانیه رسمی وان پلاس در ارتباط با مشکل مذکور از این قرارند:

  • پنل نمایشگر موجود در موبایل وان پلاس 5 به صورت وارونه نصب شده است. دلیل این امر اشتباه طراحی، نقص عملیات تولید، قصور در کنترل کیفیت و یا ایراد نرم افزاری نیست. وارونگی پنل وان پلاس 5 کاملاً عمدی بوده و به خاطر مسائل مهندسی انجام شده است.
  • هنوز مشخص نیست که وارونگی نمایشگر دلیل اصلی پدیده «Jelly Scrolling» باشد، اما به نظر می رسد که این دو مسئله به هم مربوط هستند.
  • همه صاحبان وان پلاس 5 با مشکل مذکور برخورد نخواهند کرد و تضمین می کنیم که این مسئله، فقط در تعداد کمی از محصولات ما وجود دارد.
  • اثر «Jelly Scrolling» در بسیاری از محصولات بازار قابل مشاهده است و می توانید با وارونه گرفتن موبایل در دست خود و اسکرول کردن، آن را مشاهده کنید. البته چنین چیزی در مورد تمام تلفن های موجود صادق نیست.
  • عرضه آپدیت نرم افزاری مشکل مورد اشاره را حل نخواهد کرد، البته تعویض دستگاه نیز عدم وجود مسئله در موبایل جدید را تضمین نمی کند. اگر با مشکل «Jelly Scrolling» مواجه هستید، هنوز مشخص نیست که برای رفع آن چه راهکاری وجود دارد (اگر راهکاری وجود داشته باشد).
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    بنظر من که از یک کمپانی موبایل انتظار میره محصولش قبل از عرضه به بازار در چندین و چند مورد و مدت های طولانی تحت تست استفاده روزمره باشن تا عیب و ایراد اشون مشخص بشه! و اینکه یه کمپانی موبایل با خودش بگه خب بچه ها بیاین پنل رو چپه بزنیم تا جای دوربین باز شه و نرمافزار صفحه رو میچرخونیم و اصن به این فکر نرسن که معمولا همچین ایرادی پیش میاد واقعا قصور محسوب میشه!!

    چطور میشه اینو قصور در طراحی در نظر نگرفت!!!

    در حالی که همونطور که خودشونم گفتن یه مورد رایج هست وقتی صفحه ۱۸۰ درجه چرخیده باشه!!!

    و اینو همون اول ندونستن?

    • K_crowus
      K_crowus | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

      بهتره توي اينترنت يه سرچ ساده بكنيد كه دقيقا متوجه jelly scrolling بشيد !!

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    یکی بگه چی هست این jelly scrolling

    • K_crowus
      K_crowus | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

      jelly scrolling در واقع يك نو effect هستش ، موقع بالا و پايين بردن صفحه هاي مثلا متني وب با يه حالت ژلي مواجه ميشيد ( از بالا و پايين ) همونطور كه اسمش روي خودشه ، صفحه يا متن به يه حالت محسوس نه آزار دهنده كش مياد ، ( يك لرزش نيست ) اين به نوعي يه قابليته و نه مورد سخت افزاري !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی