ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل خطوط تولید پنل های OLED ال جی را به صورت انحصاری در اختیار می گیرد

سامسونگ را می توان تأمین کننده انحصاری نمایشگرهای اولد (OLED) آیفون 8 دانست، اما به نظر می رسد که اپل گام بزرگی را برای تغییر این شرایط برداشته. منابع آگاه می گویند اپل نه تنها ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

سامسونگ را می توان تأمین کننده انحصاری نمایشگرهای اولد (OLED) آیفون 8 دانست، اما به نظر می رسد که اپل گام بزرگی را برای تغییر این شرایط برداشته. منابع آگاه می گویند اپل نه تنها قرارداد بزرگی را با ال جی منعقد ساخته، بلکه سرمایه گذاری هنگفتی را نیز در خطوط تولید پنل های OLED این شرکت کره ای انجام می دهد تا بتواند تمام تولیدات آنها را به صورت انحصاری در اختیار بگیرد.

سامسونگ همچنان با اختلاف زیاد، بزرگ ترین تولید کننده پنل های OLED موبایل در جهان است

در حال حاضر، سامسونگ بزرگ ترین تأمین کننده نمایشگرهای OLED در جهان به شمار می رود و حدود 95 درصد از پنل های اولد موبایل متعلق به این شرکت است. هفته گذشته سامسونگ اعلام کرد قصد دارد بزرگ ترین کارخانه تولید نمایشگر دنیا را بسازد تا جایگاه خود را مستحکم تر نماید. با این حالا خبرگزاری کره ای The Korea Herald خبر از توافق اپل و ال جی می دهد:

اپل قصد دارد 2 الی 3 تریلیون وون (2.62-1.75 میلیارد دلار) در خطوط تولید جدید OLED ال جی سرمایه گذاری کند. این واحدهای تولیدی به صورت انحصاری برای تأمین نیاز اپل فعالیت خواهند کرد. گزارش ها از توافق اولیه دو کمپانی حکایت دارند، اما جزئیات آن هنوز در دسترس نیست.

این واحد جدید به نام E6 در سال 2019 وارد فاز عملیاتی خواهد شد. ال جی ماه گذشته اعلام کرد بیش از 3.5 میلیارد دلار در تولید نمایشگرهای اولد سرمایه گذاری می کند، و اکنون به نظر می رسد بخش اعظم این سرمایه هنگفت از کوپرتینو به دست آنها می رسد.

گفتنیست این اقدام برای اپل بسیار سودمند است؛ از یک سو تأمین پنل های OLED در شرایط کمبود عرضه و افزایش روزافزون تقاضا را تضمین می کند و از طرفی، می تواند این قطعه حیاتی را با قیمت بسیار مناسب به دست آورد. با این حال، اهالی کوپرتینو این حق را دارند که در صورت نیاز، نمایشگرهای موبایل را از منابع دیگر نیز تأمین کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Dandelions
    Dandelions | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

    سامسونگ در اکثر موبایلهای خود از صفحه نمایش amoled استفاده میکنه و وقتی گوشی از دست کاربر به روی زمین بیافته و حتی ترک جزئی روی صفحه نمایش بیافته بعد از چند لحظه کل صفحه سبز رنگ شده و بعد صفحه کلا سیاه میشه . اما در ips ال جی حتی با برداشتن ترکهای هزار تایی باز هم گوشی کار میکنه علت این است که ال جی در صفحه نمایش oled خود که برخلاف سامسونگ از 4 پیکسل استفاده میکنه میخواد براین چالش غلبه بکنه و مطمئن باشید که غلبه خواهد کرد. ال جی با فناوری incell انحصاری که در صفحه نمایش خود به وجود آورده موفق تر هم خواهد شد.

  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    پنل های سامسونگ با کیفیت تر هستن باید با اون یه همچین قراردادی میبست تا مشتریاشم رضایت داشته باشن اصلا اونایی که جدیدترینای این دو شرکتو یعنی سامسونگ و الجی رو از لحاظ السیدی مقایسه کردن میدونن که کیفیت کدوم بهتره.

    • Dandelions
      Dandelions | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

      بعضی از دوستان هنوز led -lcd-oled را نمی فهمن و اصلا میگن led های سونی بهتر است در جواب بایستی عرض کنم تمامی شرکتها در بخش تلوزیون از پنل lcd استفاده میکنن که نور پس زمینه دارد و مال ال جی تکنولوژی ips- شارپ و سامسونگ va- سونی و پاناسونیک TFT که در این اواخر به تکنولوژی پنل IPS ال جی پیوستن . تنها شرکتی که در دنیا در دوزمینه تلوزیون کار میکنه ال جی هست LCD-, OLED که به تازگی پنل OLED خود را در اختیار پاناسونیک و سونی و اپل گذاشته است .

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    اپل به نظر من فقط مونتاژ کننده است که اونم فاکسان انجام می ده

    • Dandelions
      Dandelions | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

      ال جی سرمایه گذاری خود در زدن صفحه نمایشگر های oledکوچک موبایل -مانیتور و لپ تاپها را شروع کرده و در سالهای دیگه از این oled ها ی چهار پیکسلی که به مراتب از amoled سه رنگ سامسونگ بهتر است استفاده خواهد شد . . اپل با علم به مزایای این پنل و پیش بینی موفق بودن و فروش بالای محصولاتی که پنل اولد دارن چنین ریسکی رو انجام داده..

  • 2000
    2000 | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    چه دوربین زیبایی!????

مطالب پیشنهادی