ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با جدیدترین موبایل هوشمند ساخته شده در کره شمالی آشنا شوید

موبایل هوشمند جدیدی در کره شمالی توسعه پیدا کرده و معرفی شده که «Jindallae 3» (به معنای آزالیا - نوعی گیاه) نام دارد. این محصول توسط شرکت های داخلی خود کره شمالی طراحی و ساخته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

موبایل هوشمند جدیدی در کره شمالی توسعه پیدا کرده و معرفی شده که «Jindallae 3» (به معنای آزالیا - نوعی گیاه) نام دارد. این محصول توسط شرکت های داخلی خود کره شمالی طراحی و ساخته شده اما شباهت تقریباً زیادی هم به یک آیفون دارد.

اینطور که پیداست سیستم عامل این موبایل در داخل کره شمالی توسعه یافته اما شباهت نرم افزاری به iOS، غیر قابل انکار است. حتی طرح برخی از آیکون ها هم دقیقاً مشابه با آنچه در آیفون می بینیم است. برای مثال، آیکون تماس، پیامک، موسیقی و گالری. نگاهی داشته باشید به تصویر فوق.

بخش پایین دستگاه میزبان یک کلید فیزیکی هم است که مشخص نیست آیا در آن سنسور اثر انگشتی قرار دارد یا خیر. این قسمت یادآور موبایل های سال گذشته سری گلکسی است و گویی مهندسان کره شمالی، با قرار دادن آیفون و گلکسی در برابر خود، تلاش داشته اند تا بهترین قسمت ها از هریک از موبایل ها را درون دستگاه خود جای دهند.

این موضوع البته جای تعجبی هم ندارد. طراحان کره شمالی سال هاست که به کپی کردن محصولات مختلف، مخصوصاً محصولات اپل و ساختن نمونه های داخلی برای مردم کشور خود مشغول هستند. حتی چند ماه پیش، یک تبلت در کره شمالی معرفی شد که «آیپد» نام داشت.

طراحان کره ای به iMacهای اپل هم علاقه مند هستند و پیشتر تلاش داشته اند تا نمونه های وطنی آن را تولید کنند. این کامپیوترها البته از سیستم عامل تولید داخلِ «Red Star 3.0» بهره می برند که طراحی آن هم بی شباهت به OS X یا macOS امروزی نیست.

خبرگزاری «DPRK Today» کره شمالی که تصاویر و خبر معرفی این محصول جدید را منتشر کرده، از مشخصات و جزییات سخت افزای و فنی آن سخنی به میان نیاورده و صرفاً چند تصویر را به همراه نام و اطلاعاتی کلی بیان کرده است. در نتیجه، هنوز نمی دانیم که جدیدترین پرچمدار کره شمالی، از چه مشخصاتی بهره مند است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    با کمک چین البته!

  • خشایار
    خشایار | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    کلشو خودشون ساختن؟!خاک بر سر ما

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    مطمئناً اینو چینیا براشون ساختند!

  • kaamil r
    kaamil r | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    این کجاش خوبه!!! همه جاش کپی چون یه کشوریه که کسی باهاش کاری ندارن از رده خارجه وگرنه هر کشور دیگه ای اینو تولید میکرد حتما به جرم کپی بودن جریمه میشد...اگه جرات داره بیاد در بازار جهانی گوشی معرفی کنه و حرفی برای گفتن داشته باشه اونم نه اینطوری ضایع بیاد کپی کنه...حتما مردمشو مجبور میکنه فقط این گوشی رو بگیرن...هیچوقت ایرانو با کره شمالی مقایسه نکنید اینا خیلی وحشین به خودمون توهین نکنیم شوخیشم قشنگ نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی