ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای نخستین بار در نسل جدید آپید پرو از چیپست 10 نانومتری استفاده کرده است

زمانی که صحبت از توان پردازشی می شود، معمولاً چیپست های سری A اپل به راحتی دیگر رقبا را پشت سر می گذارند، موضوعی که در حالت پردازش تک هسته ای بسیار برجسته تر است. با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

زمانی که صحبت از توان پردازشی می شود، معمولاً چیپست های سری A اپل به راحتی دیگر رقبا را پشت سر می گذارند، موضوعی که در حالت پردازش تک هسته ای بسیار برجسته تر است. با این حال موبایل های پرچمداری که در فصل بهار معرفی می شوند، معمولاً به چیپست های جدیدتری از خانواده اسنپدراگون یا اگزینوس مجهزند که عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

به عنوان مثال آیفون 7 در حال حاضر از چیپست A10 بهره می گیرد که با فناوری 16 نانومتری ساخته شده، اما گلکسی اس 8 سامسونگ چیپست 10 نانومتری اگزینوس یا اسنپدراگون را در خود جای داده.

گویا امسال اپل زودتر به فناوری جدیدتر دست پیدا کرده، زیرا شواهد نشان می دهند چیپست A10X به کار رفته در نسل جدید آیپد پرو با استفاده از فناوری پیشرفته و 10 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده است، ضمن اینکه چیپست فوق، نخستین سخت افزار 10 نانومتری این شرکت تایوانی به شمار می رود.

استفاده از این تکنولوژی، ابعاد قالب A10X را تقریباً به نصف ابعاد A9X کاهش داده و اختلاف اندازه با A10 نیز قابل توجه است، در حالی که در چیپست جدید شاهد هسته های بیشتر و ارتقاء عملکرد پردازشی نیز هستیم. گفتنیست نتایج بنچمارک نسل جدید آیپد پرو هم نشان می دهند کوچک تر شدن ابعاد چیپست، حدود 30 درصد افزایش سرعت پردازش و اندکی بهبود دوام باتری را به ارمغان آورده است.

در ادامه می توانید جدول مقایسه مشخصات چهار نسل قبلی چیپست های حرفه ای اپل را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی