ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه به طور ریموت از حساب های کاربری مان خارج شویم؟

احتمالاً بارها برایتان پیش آمده که مجبور شده اید از دستگاهی به غیر از دستگاهی که مالک آن هستید وارد حساب کاربریتان شوید و دیگر به آن دیوایس دسترسی نداشته باشید. حتی ممکن است مورد هجوم افراد سودجو ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

احتمالاً بارها برایتان پیش آمده که مجبور شده اید از دستگاهی به غیر از دستگاهی که مالک آن هستید وارد حساب کاربریتان شوید و دیگر به آن دیوایس دسترسی نداشته باشید. حتی ممکن است مورد هجوم افراد سودجو قرار بگیرید و حساب کاربری دل بندتان به یغما برود. در این حالت مطمئناً به دنبال راهی می گردید که به طور ریموت و از راه دور بتوان از حساب کاربری مورد نظر خارج شد.

خوشبختانه سرویس های مختلفی همچون فیسبوک، توییتر، جیمیل، تلگرام، واتس اپ و... این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده اند و به شما  اجازه می دهند تا از راه دور و بدون دسترسی به دیوایس مورد نظر از حساب های کاربری خود خارج شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش انجام این کار را برای سرویس های مختلف به شما آموززش دهیم.

شبکه اجتماعی توییتر

پیش از هرچیزی باید گفت که توییتر در بین شبکه های اجتماعی مختلف کمترین قابلیت ها را در این زمینه در اختیار کاربران قرار داده است. برای آن که روی دیوایس هایی چون دسکتاپ و سیستم عامل اندروید از حساب کاربری خود خارج شوید ملزم به تغییر رمز عبور خود هستید.

برای انجام این کار وارد وبسایت توییتر شده و با کلیک روی آواتار خود در بالا سمت راست تصویر گزینه Setting and privacy را انتخاب نمایید. پس از آن از منوی سمت چپ روی سربرگ Password ضربه بزنید و سپس اقدام به تغییر دادن رمز عبور کنید.

البته باید گفت که اپلیکیشن iOS توییتر از این قاعده مستثنا است و با تغییر رمز عبور نمی توان از حساب کاربری خود روی دیوایس هایی که به این سیستم عامل مجهز هستند خارج شد. برای انجام این کار حتماً باید به دستگاه مورد نظر دسترسی داشته باشید و به طور دستی از حساب کاربری خارج شوید.

شبکه اجتماعی فیسبوک

خوشبختانه به راحتی در شبکه اجتماعی فیسبوک قادر هستید به طور ریموت از حساب کاربری خارج شوید. برای انجام این کار از طریق دسکتاپ به سایت فیسبوک بروید و وارد حساب کاربری مورد نظر خود شوید. پس از آن روی فلشی که در بالا سمت راست تصویر قرار دارد ضربه بزنید و گزینه Setting را انتخاب کنید.

در صفحه جدیدی که برایتان باز می شود به وسیله منوی سمت چپ به سر برگ Security and login بروید. پس از پشت سر گذاشتن مراحل بالا به بخش Where you're logged in دقت نمایید. سپس دیوایس مورد نظر خود را پیدا کنید و با انتخاب آیکن سه نقطه در سمت راست روی گزینه Log Out ضربه بزنید.

پیام رسان تلگرام

پیام رسان تلگرام حالا به یکی از مطرح ترین و ایمن ترین پیام رسان ها در کشور عزیزمان تبدیل شده است. این پیام رسان در ایران بیش از 40 میلیون کاربر دارد که روزانه حداقل چند دقیقه ای را صرف چک کردن آن می کنند. قابلیت خروج از حساب کاربری به طور ریموت نیز یکی از ویژگی های تلگرام به شمار می رود.

برای شروع به بخش تنظیمات بروید و وارد بخش Privacy and Security شوید. در پنجره باز شده نیز روی Active Sessions ضربه بزنید تا بدین وسیله دیوایس هایی که تلگرام شما روی آن ها فعال است را مشاهده نمایید. در پایان با انتخاب دیوایس مورد نظر و با سوایپ کردن به سمت چپ روی گزینه Close ضربه بزنید.

در نسخه اندروید نیز کافیست همین مسیر را دنبال کرده و روی دیوایس مورد نظر ضربه بزنید. پس از آن یک اعلان به صورت پاپ آپ روی تلفن هوشمندتان به نمایش در می آید؛ کافیست روی گزینه OK کلیک کنید تا تلگرامتان از روی آن دیوایس حذف شود.

اما نسخه ی دسکتاپ تلگرام کمی تفاوت دارد. برای انجام این کار روی نسخه دسکتاپ به بخش تنظیمات بروید و با اسکرول کردن به سمت پایین روی گزینه Show all sessions ضربه بزنید. پس از پیدا کردن دیوایس مورد نظر برای خارج شدن از آن کافیست روی آیکن ضربدری که در سمت راست آن قرار دارد کلیک نمایید.

در نسخه وب این پیام رسان قدرتمند نیز به بخش تنظیمات بروید و با اسکرول کردن به سمت پایین روی گزینه Active sessions ضربه بزنید. پس از پیدا کردن دیوایس مورد نظر برای خارج شدن از آن روی Terminate که در سمت راست آن قرار دارد کلیک نمایید. در همه حالت ها استفاده از گزینه Terminate all other sessions نیز سبب می شود تا از حسابتان روی تمام دستگاه های فعال خارج شوید.

پیام رسان واتس اپ

اگر از نسخه وب/دسکتاپ اپلیکیشن واتس اپ استفاده می کنید باید بگوییم که قادر هستید به طور ریموت از حساب کاربری خود روی رایانه خارج شوید. برای انجام این کار از طریق اپلیکیشن واتس اپ روی تلفن هوشمند خود به بخش تنظیمات بروید و گزینه WhatsApp Web/Desktop را انتخاب کنید.

پس از آن روی گزینه Log out from all computers ضربه بزنید. کار تمام است؛ با انجام این کار توانسته اید از راه دور از حساب کاربری واتس اپ خود روی رایانه مورد نظر خارج شوید. همچنین اگر با طی مراحل بالا با صفحه ای همچون تصویر زیر مواجه شدید باید بگوییم که حساب کاربریتان روی هیچ دیوایس دیگری فعال نیست.

حساب کاربری جیمیل

خوشبختانه به راحتی قادر هستید به طور ریموت از حساب کاربری جیمیل خود نیز خارج شوید. برای انجام این کار از طریق دسکتاپ به سایت جیمیل بروید و وارد حساب کاربری مورد نظر خود شوید. پس از آن به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه Details ضربه بزنید.

پس از آن کافیست روی دکمه Sign out all other sessions کلیک کنید. با انجام این کار به راحتی می توانید از حساب کاربری جیمیل خود روی دیوایس های دیگر خارج شوید.

اپلیکیشن موسیقی اسپاتیفای

برای خارج شدن از حساب کاربری اسپاتیفای خود روی دیوایس های دیگر از راه دور، وارد این لینک شده و و وارد حساب کاربری خود  شوید. پس از آن با اسکرول کردن به انتهای صفحه روی گزینه SIGN OUT EVERYWHERE ضربه بزنید.

اپل آیدی و آی کلود

برای حذف حساب کاربری اپل و آی کلود خود باید نرم افزار آیتونز را روی سیستم خود نصب داشته باشید. پس از نصب آیتونز این اپلیکیشن را باز نموده و با اپل آی دی خود وارد آن شوید. سپس به آیتونز استور بروید و با اسکرول به سمت پایین از طریق بخش Manage روی گزینه Account کلیک کنید.

از طریق Computer Authorizations در زیر بخش Apple ID Summary و ضربه زدن روی گزینه Deauthorize All قادر هستید حساب کاربری خود را از تمام دیوایس های دیگر حذف نمایید. iTunes in the Cloud نیز به منظور مدیریت حساب کاربری آیکلود تعبیه شده است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام و یاهو جزو مواردی هستند که امکان خارج شدن از حساب کاربری به طور ریموت را در اختیار کاربران قرار نمی دهند. برای پیاده سازی این قابلیت روی سرویس های مذکور کافیست از طریق تنظیمات رمز، عبور خود را تغییر دهید. با انجام این کار حساب کاربری شما نیز از روی دیوایس های دیگر خارج می شود.

چه سرویس های دیگری را می شناسید که امکان خارج شدن از حساب کاربری به طور ریموت را در اختیار کاربران بگذارد؟ آیا تا به حال به این ویژگی نیاز پیدا کرده اید؟ تجربیات و نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی