ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استیون هاوکینگ: دونالد ترامپ به دنبال نابودی زمین است

تصور کنید قدم به داخل خیابان می گذارید و متوجه می شوید که زمین در حال ذوب شدن است. اوضاع به نظرتان عجیب می آید چون هوا بارانی است. اما می فهمید که بارانی در کار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

تصور کنید قدم به داخل خیابان می گذارید و متوجه می شوید که زمین در حال ذوب شدن است. اوضاع به نظرتان عجیب می آید چون هوا بارانی است. اما می فهمید که بارانی در کار نیست و آنچه می بارد اسید سولفوریک است. دیگر چترتان هم شروع به ذوب شدن می کند.

این سناریوی وحشتناک را فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ مطرح کرده و اظهار نموده نگران جهنمی است که به زودی در این دنیا ساخته می شود. می پرسید علت چیست؟ دونالد ترامپ.

هاوکینگ در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده اظهار داشته:

ما در آستانه ورود به نقطه ای هستیم که در آن دیگر امکان بازگشت از گرمایش زمین وجود ندارد. با اقدامات اخیر ترامپ زمین احتمالا به آستانه تحمل خود می رسد و به جایی نظیر زهره بدل می شود که دمایی برابر با 250 درجه دارد و مدام در معرض بارش باران های اسیدی است.

او در صحبت هایش مشخصا به ترامپ اشاره می کرد که به تازگی از پیمان اقلیمی پاریس کناره گیری کرده و معتقد است مفهوم گرمایش زمین را چینی ها ابداع کرده اند، آن هم صرفا برای مقاصد مالی.

هاوکینگ در ادامه گفته است:

دونالد ترامپ با نفی شواهد موجود در رابطه با گرمایش زمین و همچنین خروج از پیمان اقلیمی پاریس منجر به وارد آمدن آسیب های زیست محیطی قابل اجتنابی به سیاره زیبایمان میشود و این دنیا را هم برای ما و هم فرزندانمان به مکانی خطرناک بدل خواهد کرد.

در مورد افکار این دانشمندان 75 ساله باید بگوییم که نگران است فضایی ها از ما متنفر باشند و اصرار دارد که بشر هرچه سریعتر و ظرف تنها صد سال باید زمین را ترک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۵ تیر ۱۳۹۶

    این بیچاره هنوز خبر نداره درصد بالایی از سوخت مصرفی کشور چین هنوز از زغال سنگ تامین میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی