ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حواشی تصادف سباستین فتل و لوئیس همیلتون در مسابقه فرمول یک باکو [تماشا کنید]

گرندپرى باكو به دليل حواشى و اتفاقات بسيار زياد و دور از انتظار يكى از جذاب ترين مسابقات اخير بود. مهم ترين اتفاق اين مسابقه برخورد عمدى سباستين فتل با لوييس هميلتون بود. زمانى كه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

گرندپرى باکو به دلیل حواشى و اتفاقات بسیار زیاد و دور از انتظار یکى از جذاب ترین مسابقات اخیر بود. مهم ترین اتفاق این مسابقه برخورد عمدى سباستین فتل با لوییس همیلتون بود.

زمانى که خودروى ایمنى از مسابقه خارج شد این لوییس همیلتون بود که باید مسابقه را با شتابگیرى خود شروع مى کرد، زیرا او در جایگاه اول قرار داشت.

اما قبل از شتابگیرى او فتل از پشت به او برخورد کرد و پس از این برخورد به کنار او آمد از از پهلو به خودروى او به صورت عمدى ضربه اى زد.

به دلیل این رفتار فتل استوارت هاى مسابقه براى او پنالتى توقف ١٠ ثانیه اى در پیت لین را در نظر گرفتند.
بعد از مسابقه صحبت ها و حواشى درباره این برخورد شدت گرفت. فتل اعلام کرد که برخورد او عمدى نبوده است و زمانى که براى اعلام اعتراض خود به کنار همیلتون آمده بوده کنترل خودروى خود را از دست داده است.
بسیارى از رانندگان فعلى و سابق فرمول یک و مدیران فرمول یک در رابطه با این برخورد نظرهاى متفاوتى دادند. گروهى او را مقصر نمى دانستند و گروهى دیگر معتقد بودند که او احتیاج به جریمه ى سنگین ترى دارد.
در چهار شنبه شب فیا اعلام کرد که برخورد فتل و همیلتون در مسابقه باکو بار دیگر بررسى خواهد شد و تصمیم نهایى اعلام خواهد شد.
در نتیجه روز دوشنبه جلسه اى در رابطه با بررسى دوباره این حادثه در پاریس شکل گرفت و اعلام شد که جریمه بیشترى براى فتل در نظر گرفته نخواهد شد.
در این جلسه سباستین فتل به همراه مدیر تیم فرارى، مائوروزیو آریوابنه حاضر شدند و با ژان تاد رئیس فیا و دیگر اعضاى فیا ملاقات کرد و درباره اتفاق رخ داده در مسابقه ى باکو صحبت کردند.
در این جلسه اتفاق باکو دوباره بررسى شد و فتل مسئولیت کامل اتفاق افتاده شده را به عهده گرفت. بر اساس تصمیم این ملاقات قهرمان 4 دوره ى رقابت هاى فرمول یک متعهد شد که دوره هاى مربوط به رانندگان تازه کار در سرى هاى پایین را بگذراند و فیا جریمه دیگرى براى او در نظر نگرفت.
بر اساس بیانیه ى فیا:" پس از بررسى هاى دوباره، بر اساس تصمیم رئیس فیا ژان تاد این پرونده بسته اعلام مى شود. واضح است که تکرار چون رفتارى عواقب بیشتری خواهد داشت.

ژان تاد اعلام کرد که رفتارهایى مانند این نباید تکرار شوند. در صورت تکرار چنین رفتارى موضوع به دادگاه بین المللى فیا ارجاع داده خواهد شد."نگرانى عمیق فیا از حادثه ى باکو
در این جلسه به جز رئیس فیا ژان تاد، اعضاى دیگرى نیز از فیا حضور داشتند که شامل معاون رئیس فیا Graham Stoker، دبیر کل فیا Peter Bayer، مدیر مسابقات Charlie Whiting و معاون مدیر مسابقات Laurent Meckies بودند.
در این ملاقات اعلام شد که فیا نگران تأثیر حرکت فتل در مسابقه ى باکو بر روى رانندگان جوان تر در سرى هاى پایین تر از فرمول یک است.
فیا در این باره اعلام کرد:"ما عمیقاً نگران تأثیر این حادثه هستیم. اول اینکه چنین رفتارهایى بر روى طرفداران و رانندگان جوان تر اثر منفى مى گذارد و دوم آسیب چنین رفتارهایى بر اعتبار فیا و این ورزش است."
رئیس فیا اظهار کرد:" فرمول یک در سطح بسیار بالایى قرار دارد چنین رفتارهایى باعث به خطر افتادن اعتبار و شهرت این ورزش مى شود. برترین هاى این ورزش باید بتوانند در شرایط بحرانى آرامش خود را حفظ کنند و به گونه اى رفتار کنند که نه تنها به قوانین ورزشى احترام بگذارند بلکه بتوانند از رقابت با یکدیگر لذت ببرند."

حذف فتل از کمپین ایمنى جاده ها
برخلاف پیشنهاد فتل براى حضور و کمک به رانندگان جوان جهت یادگیرى بهتر رانندگى، تاد او را از انجام هرگونه فعالیت در کمپین ایمنى جاده ها تا پایین سال جارى منع کرد.
همچنین به جز عذرخواهى او در پشت درهاى بسته ى فیا که در روز دوشنبه انجام شد، فتل موظف شد که مراتب عذرخواهى خود را به صورت عمومى نیز اعلام کند.بیانیه صادر شده از طرف فرارى
فرارى نیز بیانیه کوتاهى بر روى سایت خود منتشر کرد و از تصمیم فیا استقبال کرد.
در این بیانیه اعلام شد:" براساس جلسه ى امروز پاریس بین نمایندگان فیا و راننده ى تیم اسکودریا فرارى، سباستین فتل جهت بررسى حادثه ى مسابقه ى باکو، فتل به دلیل رفتار خود عذر خواهى مى کند و از این پس سعى مى کند که تصویر خوبى از این ورزش در ذهن ها بسازد. اسکودریا فرارى حمایت خود را از تصمیم فیا اعلام مى کند و براى ارزش ها، اهداف و قوانین این ورزش احترام قائل است."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sadegh.t
    sadegh.t | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    کلا از همیلتون زدم میاد اصلا تو فکر ورزش نیست همش تو حاشیه است‌‌ و به نظرم اونم باید جریمه میشد

  • وحید
    وحید | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    ضربه زد چون فرمانشو سریع پیچوند سمت همیلتون ، یه جورایی چشش ترسیده بود همیلتون باز یهو شتاب بگیره ، مسابقه بعدی ۱۸ تیر هستش ?

  • rashedi
    rashedi | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    بسیار دنیای جالبی داره این F1

مطالب پیشنهادی