ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه گذاری 18 میلیارد دلاری سامسونگ روی صنعت چیپ کره جنوبی

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که در نظر دارد دست کم 18.63 میلیارد دلار (21.4 تریلیون وون) را در جهت بهبود جایگاه خود در زمینه تولید چیپ های حافظه و نسل بدی نمایشگر برای تلفن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۵

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که در نظر دارد دست کم 18.63 میلیارد دلار (21.4 تریلیون وون) را در جهت بهبود جایگاه خود در زمینه تولید چیپ های حافظه و نسل بدی نمایشگر برای تلفن های همراه در کره جنوبی سرمایه گذاری کند.

این شرکت که با در نظر گرفتن درآمدهایش حالا بزرگ ترین تولید کننده چیپ حافظه در دنیا محسوب می شود، اعلام کرده تا سال 2021 قصد دارد مبلغی در حدود 14.4 تریلیون وون را روی کارخانه ناند خود در Pyeongtaek سرمایه گذاری کند.

غول تکنولوژی کره ای همچنین قصد دارد در پاسخ به افزایش تقاضا برای چیپ های ذخیره سازی بلند مدت، یک خط تولید را هم به کارخانه ناند خود در Xi'an چین اضافه نماید که البته هنوز زمان یا مبلغ سرمایه گذاری آن مشخص نشده است.

به باور برخی منابع فعال در صنعت و تحلیلگران، بازار چیپ های ناند به خاطر افزایش استفاده از محصولات ذخیره سازی بسیار پیشرفته، با کمبودهای جدی روبروست و در نتیجه پیش بینی می شود که سامسونگ و دیگر تولید کنندگان چیپ های حافظه با افزایش بی سابقه سود در سال جاری روبرو شوند.

سامسونگ سالانه 10 میلیارد دلار روی حوزه نیمه رساناها سرمایه گذاری می کند

گفتنی است شرکت کره ای مورد بحث سالانه در حدود ده میلیارد دلار را روی حوزه نیمه رساناها سرمایه گذاری می کند تا همچنان جایگاه نخست جهانی را در اختیار داشته باشد و پروژه تازه آن نیز در همین راستا صورت کلید خورده است.

در سال های اخیر سامسونگ، توشیبا و هاینیکس ده ها میلیارد دلار را صرف افزایش تولید چیپ های ناند خود کرده اند اما آنطور که تحلیلگران صنعت می گویند، همچنان کمبود در این زمینه احساس می شود و انتظار می رود که این کمبود دست کم در سال جاری هم وجود داشته باشد.

برخی حتی گفته اند که این کمبودها تا اوایل سال 2018 نیز ادامه می یابد اما با بیشتر شدن گرایش شرکت های تولید کننده موبایل به استفاده از حافظه های داخلی ظرفیت بالا، قیمت ها نیز کم می شوند. علاوه بر این گفته می شود که تقاضا برای حافظه های پیشرفته سروری برای پردازش ابری و همچنین واقعیت مجازی همچنان به روند رشد خود ادامه می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی