ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پژوهشگران به دنبال استفاده از کَنه در درمان بیماری های التهابی

کنه های خون آشام آنقدر در ذهن ما منفور هستند که کمتر ممکن است تصور کنیم روزی این موجودات جانمان را نجات خواهند داد. آنطور که پژوهش تازه محققان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد، بزاق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کنه های خون آشام آنقدر در ذهن ما منفور هستند که کمتر ممکن است تصور کنیم روزی این موجودات جانمان را نجات خواهند داد.

آنطور که پژوهش تازه محققان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد، بزاق این موجودات موذی که بیشتر به عنوان عاملی برای انتقال بیماری هایی چون ابولا به انسان در نظر گرفته می شوند، می تواند سلاحی ارزشمند برای مقابله با آسیب های التهاب محوری چون بیماری های قلبی باشد.

پروفسور Shoumo Bhattacharya از مولفان ارشد مقاله تحقیقی چاپ شده در این باره، می گوید:

ما با شبیه سازی ژن های غدد بزاقی کنه درون مخمر به روشی برای تشخیص سریع پروتئین های موجود در آن دست یافته ایم. این پروتئین ها که evasins نام دارند می توانند کموکین ها را پیوند داده و خنثی نمایند. کموکین ها هم عاملی برای ایجاد التهاب در قلب و اندام های دیگر هستند.

لذا دانشمندان باوردارند که میتوانند با تبدیل کردن این پروتئین ها به دارو بیماری های التهابی ناشی از کموکین ها را درمان نمایند.

بزاق کنه حدودا 1500 تا 3000 پروتئین متوقف کننده التهاب را در بر دارد

گفتنی است بزاق کنه حدودا 1500 تا 3000 پروتئین متوقف کننده التهاب را در بر دارد و این حشره در واقع از آنها برای پیشگیری از التهاب های دردناکی استفاده می کند که به صورت طبیعی میزبان را از وجود آن مطلع می کنند و در نتیجه به آن امکان می دهند که تا ده روز به صورت مخفیانه در بدن میزبان حضور داشته باشد.

Bhattacharya در این باره گفته:

ما در مرحله بعدی باید بودجه لازم را برای انجام تحقیقات بیشتر دریافت کنیم تا کارامدی و مکانیزم عملکردی این پروتئین ها را نشان دهیم.

به گفته وی دانشمندان قصد دارند با صنعت دارویی وارد همکاری شوند تا یافته هایشان را به دارو بدل کنند یا از «کنه برای درمان» بیماری های التهابی کمک بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی