ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: آیفون 8 به فناوری اسکن سه بعدی چهره و نمایشگر ProMotion مجهز می شود

پس از گزارش دیروز در مورد آیفون 8 که از سوی KGI و تحلیلگر معروفش یعنی «مینگ-چی کو» منتشر شد، امروز خبرگزاری بلومبرگ نیز مدعی شده که این موبایل به حسگر مرسوم تاچ آی دی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

پس از گزارش دیروز در مورد آیفون 8 که از سوی KGI و تحلیلگر معروفش یعنی «مینگ-چی کو» منتشر شد، امروز خبرگزاری بلومبرگ نیز مدعی شده که این موبایل به حسگر مرسوم تاچ آی دی (Touch ID) در پنل جلویی مجهز نخواهد بود. به گفته منابع آگاه، اپل مشغول تست و ارزیابی فناوری تشخیص چهره سه بعدی است تا از آن برای بازگشایی قفل دستگاه و انجام تراکنش های مالی استفاده نماید.

اسکن سه بعدی توسط یک حسگر ترکیبی در قسمت بالای نمایشگر انجام می شود که عملکرد متفاوتی با تکنولوژی اسکن عنبیه سامسونگ دارد و از آنجا که قادر به تشخیص عمق است، به راحتی فریب نمی خورد.

منابع خبری بلومبرگ هنوز در مورد جایگزین شدن تکنولوژی تشخیص چهره با تاچ آیدی در آیفون 8 مطمئن نیستند، اما توسعه این فناوری در مراحل پایانی قرار دارد و امنیت آن نیز بیشتر از حسگر اثر انگشت گزارش شده، چون عملیات احراز هویت با استفاده از داده های بیشتری صورت می گیرد. البته همچون موارد مشابه، استفاده از عینک یا تغییر چهره بر اثر آسیب های فیزیکی می تواند کارکرد سیستم را با مشکل مواجه سازد.

نکته دیگر در مورد آیفون 8، استفاده از فناوری نمایشگر ProMotion است که در مدل های جدید آیپد پرو به کار رفته و در صورت نیاز با افزایش نرخ رفرش صفحه، اسکرول یا تغییرات تصویر را بسیار روان تر نشان می دهد. مدیریت این بخش به یک هم-پردازنده (co-processor) هوش مصنوعی در چیپست A11 اپل سپرده شده است. اپل این تراشه را «موتور عصبی» (Neural Engine) می نامد که عملیات تخصصی هوش مصنوعی از جمله پیش بینی لغات، تشخیص تصویر و چهره، و دیگر موارد را به اجرا درآورده و بار پردازشی چیپست اصلی را کاهش می دهد.

دیگر موارد مطرح شده در گزارش بلومبرگ به طراحی دستگاه بر می گردد که پیش تر با آنها آشنا شده بودیم، از جمله طراحی شیشه ای با فریم فلزی و نمایشگری تقریباً تمام صفحه که حداقل حاشیه را در طرفین دارد. این موبایل اوایل پاییز سال جاری به همراه دو مدل ساده تر یعنی آیفون 7s و 7s پلاس وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 2000
    2000 | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    دوربین تو ذوق میزنه

  • high end
    high end | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    نمایشگر۱۲۰hz نشانه ی دو تا چیز ممکنه باشه یک واقعیت مجازی ، دو قلم

مطالب پیشنهادی