ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتورولا 6 ماژول جدید را برای خانواده Moto Z معرفی کرد

موتورولا روز گذشته رویداد کوچکی را برای معرفی موبایل «Moto Z» در کشور آفریقایی غنا برگزار کرد و طی آن، از 6 ماژول (ماد) جدید برای خانواده موبایل های Moto Z پرده برداشت. این مادها ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

موتورولا روز گذشته رویداد کوچکی را برای معرفی موبایل «Moto Z» در کشور آفریقایی غنا برگزار کرد و طی آن، از 6 ماژول (ماد) جدید برای خانواده موبایل های Moto Z پرده برداشت. این مادها به صورت مغناطیسی به بدنه تلفن همراه متصل شده و قابلیت های جدیدی را برای کاربر به ارمغان می آورند.

به جز دوربین 360 درجه، سایر ماژول ها هنوز در حال توسعه هستند

ماژول های جانبی مورد بحث شامل یک دوربین 360 درجه، ماد DSLR، دریافت کننده امواج تلویزیون، اسپیکر، میکروفون و در نهایت ماژول اکشن می شوند که به نظر می رسد به جز دوربین 360 درجه که در معرض دید حضار قرار گرفت، سایر موارد فعلاً در حال طی فرآیند توسعه هستند. البته لازم به ذکر است که جزئیات فنی زیادی راجع به لوازم جانبی معرفی شده در رویداد غنا در دست نیست و بیشتر اطلاعات، با قضاوت از روی تصاویر به دست آمده اند.

نخستین مورد «Moto 360 Camera» است، ماژولی که توانایی ثبت تصاویر عریض و پانورامیک را برای کاربر فراهم کرده و به صورت یک قاب سفید با لوگوی موتورولا، که دو عدد دوربین «Fish Eye» را در قسمت بالایی خود جای داده، طراحی شده است.

ماژول بعدی یک شاسی مخصوص اتصال لنزهای حرفه ای دوربین های DSLR است که در وهله اول، ایده بسیار جالبی به نظر می رسد؛ اما باید در نظر داشت که سنسور دوربین تلفن های هوشمند حتی در بهترین پرچمداران نیز کوچکتر از نمونه های به کار رفته در دوربین های حرفه ای بوده، و توانایی کمتری در دریافت نور از محیط خواهد داشت.

وسیله جانبی دیگری که موتورولا برای خانواده «موتو زی» معرفی کرده، یک دریافت کننده امواج تلویزیونی «DirecTV» است که در یک قاب به ظاهر ضخیم قرار گرفته و امکان تماشای برنامه های تلویزیونی را برای کاربر فراهم می کند.

موتورولا دوست داران موسیقی را هم از یاد نبرده و یک ماژول مجهز به اسپیکر را تحت برند«ROKR» برای این قشر طراحی کرده است. البته این ماد در عمل، تفاوت کاربردی چندانی با ماژول های قبلی عرضه شده توسط این شرکت یعنی SoundBoost و SoundBoost 2 نداشته و صرفاً با طراحی و برند جدیدی معرفی شده است.

در میان مادهای موتورولا، نمونه دیگری به اسم «Studio» به چشم می خورد که در واقع یک میکروفون با کیفیت بوده و مانند دوربین 360 درجه، در قسمت بالایی موبایل قرار می گیرد. جالب است بدانید که موتورولا این ماژول و ماد ROKR را در همکاری با کمپانی «Marshall» توسعه داده که لوگوی این شرکت روی قاب مربوط به میکروفون قابل رؤیت است.

در نهایت ماژول «Action» را داریم که به نظر می رسد به منظور افزایش مقاومت موبایل در شرایط سخت طراحی شده، و کاربر می تواند توسط آن از تلفن خود مانند یک دوربین «GoPro» استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    غنا!!!!!!!!
    ماد میکروفون?????

مطالب پیشنهادی