ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ، با توانایی رهگیری حرکات چشم

شرکت سامسونگ در حال حاضر با هدست «Gear VR» خود در بازار واقعیت مجازی فعالیت می کند که این دستگاه برای پردازش و نمایش تصاویر، به یکی از موبایل های پرچمدار کمپانی نیاز داشته و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

شرکت سامسونگ در حال حاضر با هدست «Gear VR» خود در بازار واقعیت مجازی فعالیت می کند که این دستگاه برای پردازش و نمایش تصاویر، به یکی از موبایل های پرچمدار کمپانی نیاز داشته و به تنهایی کارایی ندارد.

البته همانطور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کره ای ها در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی مستقل (بدون نیاز به تلفن هوشمند) نیز هستند که گویا طی کنگره جهانی موبایل 2017 و پشت درهای بسته به نمایش درآمده بود.

اما حالا خبر می رسد یک شرکت توسعه دهنده فناوری به نام «Visual Camp» که تکنولوژی رهگیری حرکات چشم را برای هدست مذکور فراهم کرده، جزئیات بیشتری را درباره مشخصات فنی «Exynos VR III» منتشر نموده است.

هدست مستقل سامسونگ از فناوری های تشخیص صدا، شناسایی حرکات دست و تشخیص حالات چهره بهره خواهد برد

بر اساس اطلاعات موجود، هدست مستقل سامسونگ از یک چیپست 10 نانومتری با پردازنده گرافیکی «Mali G71» بهره می برد که تصاویر را برای دو نمایشگر +WQHD با نرخ بازسازی تصویر 90Hz یا یک صفحه نمایش 4K با نرخ 75Hz پردازش خواهد کرد. البته هنوز معلوم نیست که کدام گزینه به عنوان نمایشگر محصول نهایی انتخاب خواهد شد اما می دانیم که «Exynos VR III»، از فناوری های رهگیری حرکات چشم، تشخیص صدا، شناسایی حرکات دست و همچنین تشخیص حالات چهره بهره خواهد برد.

گفتنی است با توجه به تصویر موجود و امکاناتی که برای هدست مورد بحث منتشر شده، به نظر می رسد که این محصول فعلاً در حد یک پیش نمونه بوده و برای اثبات تکنولوژی طراحی و ساخته شده است.

در نهایت لازم به ذکر است که سامسونگ هیچگاه هدستی تحت عنوان «Exynos VR II» را روانه بازار نکرده که این امر در کنار عدم معرفی رسمی و عمومی «Exynos VR III»، احتمال عرضه نشدن هدست مذکور را افزایش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی