ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل‌های هوشمند نحوه راه رفتن ما را تغییر داده اند

بر اساس تحقیق جدیدی که در دانشگاه «Anglia Ruskin» انگلیس انجام شده، استفاده مداوم از موبایل های هوشمند در زمان حرکت و راه رفتن، رفتار بدن انسان را تغییر می دهد. پژوهشگران برای این تحقیق از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

بر اساس تحقیق جدیدی که در دانشگاه «Anglia Ruskin» انگلیس انجام شده، استفاده مداوم از موبایل های هوشمند در زمان حرکت و راه رفتن، رفتار بدن انسان را تغییر می دهد.

پژوهشگران برای این تحقیق از سنسورهای حرکتی استفاده کرده اند تا ببینند بدن اشخاصی که به عنوان سوژه تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند، چگونه در زمان استفاده از یک موبایل حرکت می کند. از سوی دیگر از تجهیزاتی بهره گرفته شده که نحوه تحرک چشم ها را نیز پایش کرده است.

یکی از بخش های این آزمایش، مربوط به قرار دادن مانع کوچکی پیش پای سوژه ها بوده و فرد ملزم می شد تا سه بار از روی آن رد شود. در زمان صحبت با موبایل، در حال نوشتن یک پیامک، و البته زمانی که اصلا از موبایل استفاده نمی کند.

افراد در زمان استفاده از موبایل، ۶۱ درصد کمتر حواسشان را به مانع داده اند و پاهای خود را آرام تر حرکت داده و بالاتر برده اند. در واقع استفاده از موبایل باعث شده تا افراد احتیاط بیشتر از حدی داشته باشند که برای آن مانع کوچک، لازم نبوده. این رفتار بیشتر در حالت نوشتن یک پیامک رخ داده است.  در زمان استفاده از موبایل، اشخاص پای خود را ۱۸ درصد بیشتر از حالت معمول بالا آورده اند در حالی که سرعت حرکت آنها تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

دکتر «متیو تیمیس» در رابطه با این تحقیق می گوید:

«ما کشف کردیم که استفاده از تلفن هوشمند در هنگام حرکت، باعث می شود تا برای زمان و با دقت کمتری به اطراف نگاه کنیم. اما از طرفی نوع رفتار و گونه راه رفتنمان به شکلی تغییر می کند تا ایمن تر باشیم. در واقع نتیجه نهایی این است که کاربران موبایل هنگام راه رفتن در مکان های عمومی، به شکل ناخودآگاه آرام تر حرکت می کنند.»

وی در ادامه می گوید: «حوادث و زمین خوردن زمانی برای کاربران موبایل پیش می آید که مانعی به شکل سریع در برابر آنها پدیدار می شود؛ موانعی مانند خودرو یا سایر عابرین پیاده که در لحظه قبلی که شخص نگاهی انداخته، وجود نداشته اند.»

با توجه به افزایش اتفاقات برای کاربرانی که در زمان پیاده روی با موبایل خود کار می کنند، در برخی شهرهای جهان خطوط و لاین هایی صرفاً برای استفاده این اشخاص تعبیه شده تا آنها و البته دیگران را از خطرهای کوچک و بزرگ دور نگه دارد.

البته، تحلیلگران دنیای تکنولوژی باور دارند که در سال های پیش رو، موبایل ها جای خودشان را به عینک های هوشمندی که مجهز به واقعیت افزوده هستند می دهند. شاید با رخ دادن این اتفاق، درصد مشکلات و اتفاقاتی که برای کاربران سرویس های موبایلی می افتد، به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی