ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

احداث نخستین شهر جنگلی دنیا با 40000 اصله درخت در چین

بعد از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت از معاهده اقلیمی پاریس خارج شود، ترس و نگرانی در مورد آینده جهان نیز به شدت بالا رفت. از طرفی، حجم گزارشات گسترده ای که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

بعد از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت از معاهده اقلیمی پاریس خارج شود، ترس و نگرانی در مورد آینده جهان نیز به شدت بالا رفت.

از طرفی، حجم گزارشات گسترده ای که در رابطه با ایجاد ترک در یخ های قطب جنوب منتشر می شود، امیدها برای تحقق رویای نجات زمین و کاهش دو درجه ای دمای آن را هم کمرنگ می کند. از آن سو، کاهش منابع غذایی زمین نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

خوشبختانه اما خبرهای خوب هم کم نیستند و جالب آنکه اغلب این خبرها به چین مربوط می شوند؛ این کشور در سال های اخیر توجه ویژه ای به «زندگی سبز» معطوف داشته و در همین راستا چندی قبل دولت چین اعلام کرد که بزرگ ترین مزرعه خورشیدی شناور دنیا را ساخته است.

حالا در تلاشی دیگر برای کاستن از گازهای گلخانه ای، این کشور اعلام کرده که ساخت و ساز یکی از نخستین شهرهای جنگلی دنیا را آغاز نموده است.

این شهر را فردی به نام استفانو بوئری طراحی کرده که پیشتر به خاطر پروژه دو جنگل عمودی اش نام خود را در سرخط خبرها قرار داده بود. شهر جنگلی چین هم اکنون در منطقه Liuzhou واقع در استان Guangxi در دست ساخت است.

بعد از تکمیل شدن پروژه ساخت نیز قرار است که سی هزار نفر در این شهر ساکن شوند. شاید بد نباشد که بدانید به لطف درختان و بافت گیاهی گسترده این شهر، قرار است که سالانه 10 هزار تن CO2 و 57 تن از آلاینده های دیگر توسط درختان جذب و حدودا 900 تن اکسیژن آزاد گردد.

اما در مورد بافت این شهر باید بگوییم که یک میلیون گیاه شامل صد گونه مختلف و همچنین چهل هزار اصله درخت را شامل می شود که روی هر سطحی کاشته خواهند شد.

در انتها باید اضافه کنیم که این شهر از طریق خطوط ریلی قطارهای سریع السیر و همچنین خودروهای برقی به Liuzhou متصل می شود و هم اکنون برنامه هایی برای تامین انرژی آن به صورت مستقل در دست تهیه و تدوین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین معصومی
    حسین معصومی | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

    امیدوارم همه از چین عبرت بگیرن و به همچین کارایی دست بزنن

  • amir big
    amir big | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

    خدا رو شکر،امیدوارم بقیه کشورها هم از این کارا بکنن مخصوصا آمریکا،این ترامپ هم بره گمشه

مطالب پیشنهادی