ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی Imagination: بازگشت به سوددهی علی رغم درگیری با اپل

شرکت ایمجینیشن (با نام کامل Imagination Technologies) طی سال های اخیر مسئولیت ساخت پردازشگرهای گرافیکی برای محصولات اپل را بر عهده داشت، اما پس از اعلام قطع همکاری از سوی اهالی کوپرتینو، نزاع سختی بین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

شرکت ایمجینیشن (با نام کامل Imagination Technologies) طی سال های اخیر مسئولیت ساخت پردازشگرهای گرافیکی برای محصولات اپل را بر عهده داشت، اما پس از اعلام قطع همکاری از سوی اهالی کوپرتینو، نزاع سختی بین این دو شرکت در گرفت؛ از طرفی ایمجینیشن مدعیست اپل نمی تواند بدون نقض پتنت های آنها محصولی تولید کند، و از سوی دیگر اپل می گوید به راحتی از عهده انجام این کار بر می آید.

همان طور که انتظار می رفت، این مسئله باعث کاهش قابل توجه ارزش سهام ایمجینیشن شد، در حدی که چندی پیش کمپانی انگلیسی اعلام کرد قصد فروش کل مجموعه را دارد. با این حال آخرین گزارش مالی این شرکت، عملکرد فراتر از انتظار آنها و بازگشت به سوددهی را حکایت می کند.

استخدام متخصصین Imagination توسط اپل

گزارش مالی ایمجینیشن برای سال مالی منتهی به 30 آوریل 2017، سود عملیاتی حدود 10 میلیون دلاری را نشان می دهد که در مقایسه با زیان 34.6 میلیون دلاری آنها در سال گذشته، موفقیت بزرگی محسوب می شود. کل بدهی خالص این شرکت نیز از 52.8 میلیون دلار در سال 2016 به 36.7 میلیون دلار کاهش یافته است.

برنامه فروش شرکت همچنان به قوت خود باقیست

کمپانی انگلیسی برای دستیابی به این تراز مالی مثبت، اقدام به تغییر ساختار کسب و کارش نموده و فعلاً دو بخش MIPS و Esigma را برای فروش معرفی کرده، تا همه توان خود را روی پردازشگرهای گرافیکی و بخش PowerVR متمرکز نماید. البته برنامه فروش کل شرکت همچنان به قوت خود باقیست و احتمالاً روند «فروش رسمی» از ماه آینده میلادی آغاز شود.

گفتنیست ایمجینیشن در گزارش مالی خود، باز هم ادعاهای اپل مبنی بر توسعه پردازشگرهای گرافیکی مستقل را بی اساس خواند و آنها را به اقدام قانونی در صورت نقض پتنت هایش تهدید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • high end
    high end | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

    نمیشه ایران بخرش ????

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

    حس خیلی خوبی به این شرکت دارم.
    فکر میکنم توی چنین شرایطی یه شخصیت مدیریتی قدرتمند که بازارهای جدید رو براشون باز کنه بیش از هرچیزی میتونه بهشون کمک کنه.
    قبلا مرتکب اشتباه شدن و بیشتر تخم مرغ هاشون رو تو سبد اپل چیدن اما به نظرم هسته قدرتمندشون این امکان رو بهشون میده که سبد های جدید زیادی پیدا کنن.

    • 2000
      2000 | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

      بیاد تو بازار اندروید

مطالب پیشنهادی