ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین آپدیت وان درایو برای ویندوز فقط از فرمت NTFS پشتیبانی می کند

چند روز پیش مایکروسافت آپدیتی برای کلاینت همگام سازی وان درایو در ویندوز منتشر کرد که نارضایتی بعضی از کاربران را به همراه داشت. علت نارضایتی این بوده که ظاهرا اپلیکیشن جدید فقط از فرمت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

چند روز پیش مایکروسافت آپدیتی برای کلاینت همگام سازی وان درایو در ویندوز منتشر کرد که نارضایتی بعضی از کاربران را به همراه داشت. علت نارضایتی این بوده که ظاهرا اپلیکیشن جدید فقط از فرمت NTFS پشتیبانی می کند، که فایل سیستم پیش فرض نسخه های مدرن ویندوز به حساب می آید. بنابراین با نصب نسخه جدید وان درایو فعلا امکان همگام سازی فایل ها با درایوهای FAT32 را ندارید.

عدم پشتیبانی از فرمت های exFAT یا FAT32 موضوع چندان تعجب برانگیزی نیست، چرا که بیشتر از یک دهه از پشتیبانی آن ها در پلتفرم ویندوز می گذرد. با این حال بعضی کاربران گزارش داده اند که برای همگام سازی سرویس فضای ابری مایکروسافت با درایوهایی که فرمت ReFS دارند هم به مشکل برخورده اند.

فرمت ReFS نسل جدید فایل سیستم پلتفرم ویندوز محسوب می شود که همزمان با رونمایی از ویندوز 8 و ویندوز سرور 2012 معرفی شد. بعضی شایعات می گویند که احتمالا ReFS فایل سیستم پیش فرض نسخه های آتی ویندوز هم باشد.

با نصب نسخه جدید وان درایو فعلا امکان همگام سازی فایل ها با درایوهای FAT32 را ندارید.

در حال حاضر با دریافت آخرین نسخه وان درایو برای ویندوز اگر بخواهید همگام سازی فایل ها را در درایوی با فرمت FAT32 انجام بدهید، با پیغام خطا مواجه خواهید شد. مایکروسافت هنوز نسبت به این مشکل واکنشی از خود نشان نداده، بنابراین هنوز نمی دانیم که آیا این پیغام خطا ناشی از یک باگ بوده یا این که ویندوز به طور کامل پشتیبانی از فرمت های قدیمی را کنار گذاشته است.

البته اگر شما هم به چنین مشکلی برخورد کردید، می توانید با راه حلی ساده آن را برطرف کنید. کافیست درایو مد نظرتان را یک بار به صورت NTFS فرمت کرده و همگام سازی فایل های وان درایو در آن را مجددا انجام بدهید. البته شاید بهتر باشد که فعلا دست نگه دارید و منتظر بیانیه رسمی مایکروسافت در خصوص توضیح این مشکل بنشینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Benyamin Alami
    Benyamin Alami | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    شاید یه جورایی ضعف باشه که فقط از ان تی اف اس حمایت میشه هر زمان که خواستید می توانید با کلیک روی گزینه مینیمایز و یا فشرد دکمه های روی Alt+Tab مجدداً به محیط ویندوز بازگردید. اکثر برنامه های اندرویدی روی AMIDuOS به خوبی کار می کنند؛ در مقابل اجرای برنامه های متمرکز روی سخت افزار به سختی صورت می گیرد.” این کار مایکروسافت خیلی از کاربراشو شاکی کرد ولی بسیار به جذب مشتری کمک کرد! الان خیلی ا کاربراری اروید مشتری میاکسروفات هستن و اینکه ما از فرهنگ کپی رایت استفاده نمیکنیم برخلاف خارجیها بسیار چیز واضحیه حتی با توجه به امنیت وپایداری و پشتیبانی بهتری که نسخه های اورجینال دارن

مطالب پیشنهادی