ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروگاه انرژی خورشیدی به شکل خرس پاندا
تکنولوژی

با پاندای غول پیکر ۵۰ مگاواتی چینی ها آشنا شوید

خرس پاندا جایگاه ویژه ای برای مردم چین دارد، بنابراین عجیب نیست اگر پنل های یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی خورشیدی را به شکل این جانور بامزه بسازند. [digipullqoute place="left"]هدف از اجرای این طرح علاقه مند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

خرس پاندا جایگاه ویژه ای برای مردم چین دارد، بنابراین عجیب نیست اگر پنل های یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی خورشیدی را به شکل این جانور بامزه بسازند.

هدف از اجرای این طرح علاقه مند کردن کودکان به انرژی خورشیدی عنوان شده است

این نیروگاه «انرژی سبز پاندا» (Panda Green Energy) نام دارد و در نزدیکی شهر «شانژی» (Shanxi) در شمال چین احداث شده. این مزرعه خورشیدی به تازگی وارد مدار شده و توان تامین انرژی مورد نیاز بیش از ۸ هزار منزل مسکونی داراست.

جالب اینجاست که پاندای سبز چینی -که بی شباهت به کودکی های شخصیت پاندای کونگ فو کار نیست- تنها فاز اول از یک پروژه بزرگ است و در آینده مجموعه ای دیگر از پنل های خورشیدی به شکل پاندا نیز در نزدیکی آن احداث خواهد شد.

برای ایجاد این پاندای غول پیکر، سازندگان نیروگاه مذکور از دو نوع سلول فوتوالکتریک به رنگ های سفید و مشکی استفاده کرده اند. این مجموعه با دو خرس پاندایش پس از نهایی شدن توانی برابر با ۱۰۰ مگاوات خواهد داشت.

طراحان این نیروگاه خورشیدی عقیده دارند که خلاقیتشان کمک می کند تا کودکان به انرژی خورشیدی علاقه مند شوند و بیشتر با فواید آن آشنایی پیدا کنند و از این طریق به گسترش استفاده از آن در آینده تمایل پیدا کنند.

کمپانی سازنده این نیروگاه امیدوار است تا مزرعه خورشید پاندای سبز خود را در سایر کشورهای دنیا نیز به اجرا بگذارد. احتمالاً کشورهای فیجی و فیلیپین مقصد بعدی پانداهای خورشیدی چینی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    گریه ام گرفت بخدا ... اینا کجا هستن و ما کجا!

  • علی
    علی | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    به خدا آن هزینه ای که برای انرژی هسته‌ای در ایران شد و بعد از آن هزینه تحریمهایی که دادیم را حساب کنیم فقط در انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کرده بودیم الان دو برابر الان برق داشتیم و یک کشور نمونه در استفاده از انرژی پاک در دنیا بودیم

  • Amirmohammad Javadi
    Amirmohammad Javadi | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    بهترین کامنت یک دهه ی اخیر که لایک کردم ! دمت گرم

مطالب پیشنهادی