ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های تحت برند نوکیا، به لنزهای Carl Zeiss مجهز می شوند

شکی نیست که شهرت نوکیا در زمینه دوربین های با کیفیت موبایل هایش، تا حد زیادی مدیون لنزهای Carl Zeiss بوده است. در صورتی که موبایل هایی مانند N95 یا Lumia 1020 را تهیه کرده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

شکی نیست که شهرت نوکیا در زمینه دوربین های با کیفیت موبایل هایش، تا حد زیادی مدیون لنزهای Carl Zeiss بوده است. در صورتی که موبایل هایی مانند N95 یا Lumia 1020 را تهیه کرده بودید، می دانستید که دوربین این دو موبایل، به هیچ وجه ناامیدتان نمی کند. اما حالا که HMD Global به تولید موبایل هایی تحت برند نوکیا می پردازد تکلیف این دوربین ها چه خواهد بود؟ آیا باید برای همیشه با لنزهای Carl Zeiss خداحافظی کنیم؟

خوشبختانه پاسخ به پرسش دوم خیر است. HMD اخیراً قراردادی به امضا درآورده که تکنولوژی تصویربرداری Zeiss را به موبایل های جدید برند نوکیا می آورد. با این همه، همکاری تازه دو طرف تنها به طراحی لنزها محدود نمی شود و HMD و Zeiss به دنبال توسعه «قابلیت های تصویربرداری» جدیدی هستند که استانداردها را از نو تعریف می کنند و حوزه های مختلفی نظیر کیفیت تصویر و نرم افزارهای تازه را شامل می شوند.

اگرچه این دو کمپانی هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نخستین موبایل HMD با لنزهای Zeiss ارائه نکرده اند، اما به نظر می رسد که فنلاندی ها حساب زیادی روی دوربین به عنوان یکی از نقاط قوت موبایل های خود نسبت به رقبا باز کرده اند.

یکی از موبایل های در دست توسعه HMD، با نام «نوکیا 9» شناخته می شود که قرار است مثل بسیاری از اسمارت فون های امروزی، به دوربین اصلی دوگانه مجهز باشد. اگرچه بعید است که دوربین نوکیا 9 از تکنولوژی Zeiss بهره برده باشد، اما امکان دارد که این کمپانی به HMD در توسعه موبایلی دوربین-محور برای به چالش کشیدن اپل و هوآوی یاری رسانده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۵ تیر ۱۳۹۶

    هر دم از این باغ بری میرسد

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۵ تیر ۱۳۹۶

    من از سال ۹۱ تا الان ۱۴ گوشی مختلف اندرویدی داشتم و الانم پی ۱۰ دارم ، همیشه برای گوشیهام قاب و گلس تهیه کردم و فقط یک بار گوشی از دستم افتاد اونم سونی زد بود اونم سال ۹۲ ، و از سال ۹۲ تا الان که بالای ۱۰ مدل گوشی عوض کردم تا حالا بیرون حتی یک بار هم گوشی از دستم نیافتاده ، اینو در جواب دوستی گفتم که گفته اس ۷ دارم هی از دستم افتاده گلس و صفحه نمایش و فلان گوشی شکسته ،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی