ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسید فرمیک سوخت اتوبوس
تکنولوژی

باک این اتوبوس با اسید فرمیک پر می شود

سال هاست که دانشمندان تلاش می کنند سوخت جدیدی را برای رقابت با سخت های فسیلی ارائه دهند، اما دست کم در حوزه سوخت خودروها تا کنون موفقیت چشمگیری نداشته اند. با این حال ممکن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

سال هاست که دانشمندان تلاش می کنند سوخت جدیدی را برای رقابت با سخت های فسیلی ارائه دهند، اما دست کم در حوزه سوخت خودروها تا کنون موفقیت چشمگیری نداشته اند. با این حال ممکن است اسید مورچه کلید حل معما باشد.

در تازه ترین تلاش ها گروهی از محققین دانشگاه تکنولوژی آیندهوون در هلند موفق به توسعه موتوری شده اند که می تواند نیروی محرکه یک اتوبوس را با بهره گیری از «اسید فرمیک» یا همان اسید مورچه تامین نمایند.

موتور این اتوبوس ۲۵ کیلو وات توان دارد

موتور به کار رفته در اتوبوس مورد بحث یک موتور الکتریکی است که برق مورد نیاز آن به واسطه اسید فرمیک و طی یک فرایند شیمیایی تولید می شود.

اسید مذکور به طور طبیعی در نیش حشراتی مثل زنبور و مورچه و همچنین گیاه گزنه یافت می شود، اما می توان این ماده را در مقیاس صنعتی و با هزینه ای نسبتاً پایین نیز به تولید رساند.

گاز دی اکسید کربن حاصل از شکست این سوخت در پروسه تبدیل آن به انرژی الکتریسیته به مصرف می رسد، بنابراین هیچ گونه نگرانی در خصوص آلاینده بودن این سیستم وجود نخواهد داشت. موتور توسعه یافته توسط این تیم هلندی می تواند ۲۵ کیلو وات انرژی را به چرخ های خودرو منتقل کند. آنها امیدوارند بتوانند مجوزهای لازم برای تردد نخستین نمونه از این اتوبوس ها را تا پایان سال جاری میلادی دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی