ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تصادف شدید رانندگان مرسدس بنز و آئودی در مسابقه DTM [تماشا کنید]

برای اینکه شخصی بتواند به یک راننده خوب در مسابقات اتومبیلرانی تبدیل شود، علاوه بر کسب مهارت های مورد نیاز باید دارای برخی استعدادهای ذاتی نیز باشد؛ برای مثال رانندگان مطرح در این رشته ورزشی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

برای اینکه شخصی بتواند به یک راننده خوب در مسابقات اتومبیلرانی تبدیل شود، علاوه بر کسب مهارت های مورد نیاز باید دارای برخی استعدادهای ذاتی نیز باشد؛ برای مثال رانندگان مطرح در این رشته ورزشی تقریبا همگی توانایی بالایی در پیش بینی رفتار سایر رانندگان در پیست دارند.

در کنار این توانایی، نشان دادن واکنش های سریع و مناسب در لحظات حساس یکی دیگر از مواردی است که ضمن ایجاد برتری در مواقعی باعث حفظ جان راننده می شود.

تماشاگران مسابقات DTM هفته پیش در پیست خیابانی نوریسرینگ (Norisring) در نورمبرگ شاهد یک تصادف شدید بودند. در این سانحه گَری پَفت (Gary Paffett) راننده مرسدس-آ ام گ C63 در یک لحظه کنترل خودروی خود را از دست داده و پس از سایش ملایم با یک اتومبیل دیگر از مسیر منحرف شده و به شدت با دیواره پیست برخورد کرد.

ویدیویی که از کابین خودروی گَری ضبط شده به خوبی نشان می دهد که این راننده به منظور جلوگیری از هر گونه صدمه احتمالی به سرعت دستان خود را از روی فرمان بر می دارد. از آنجایی که سوانح و تصادفات در عرض نهایتا چند ثانیه رخ می دهند، قدرت تصمیم گیری و واکنش های سریع نقشی به سزا در پیشگیری از وارد شدن آسیب های جدی به رانندگان دارند.

خودروی گری پس از برخورد با دیواره در سطح پیست سر خورده و پس از برخورد شدید با آئودی RS5 متعلق به مایک راکنفلر سرانجام در حاشیه پیست متوقف می شود. طبق اخبار موجود علی رغم نابودی خودروی گری، وی فقط با چند کبودی محل حادثه را ترک کرده است.

آنطور که پایگاه Autosport گزارش کرده، سرعت گری هنگام تصادف در حدود 255 کیلومتر در ساعت بوده و او در لحظه برخورد با دیواره پیست متحمل شتاب جانبی سنگینی بین 6 الی 8 G شده است.

جالب است بدانید که حد تحمل بدن انسان برای مواجه با شتاب جانبی در طولانی مدت در حدود 9 G است و در گذر از این عدد مشکلات شدیدی برای سیستم خون رسانی و قلب ایجاد شده و فرد هوشیاری خود را از دست می دهد.

در ادامه تصادف خودروی گری با نیرویی ما بین 38 الی 40 G با خودروی مایک تصادف کرده که این حادثه شکستگی پای چپ راننده آئودی را به دنبال داشته است.

گفته می شود چنانچه گری پفت در این برخوردها – مخصوصا برخورد دوم با آئودی RS5 – دستان خود را به موقع از روی فرمان برنداشته بود، به احتمال بسیار هر دو دست یا بازوان او دچار شکستگی می شدند.

مواردی که سلامت این راننده را در حادثه شدید هفته قبل تضمین کردند، عبارتند از تصمیم گیری آنی، واکنش بسیار سریع و البته امنیت بالای خودروها و مسابقات DTM.

چندی پیش در مسابقات ایندی 500 نیز یک تصادف بسیار شدید با سرعتی نزدیک به 350 کیلومتر در ساعت رخ داد که در آن راننده ای نیوزیلندی به نام اسکات دیکسون پس از پرواز و برخورد با دیواره پیست به طرز معجزه آسایی نجات یافت. در آن حادثه نیز اسکات در واکنشی سریع دست های خود را از روی فرمان برداشته بود.

پیشنهاد می کنیم در ادامه حتما ویدیوی تصادف گری پفت را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

    اینم نتیجه دور دور کردن زیادی.، حیف نیس واقعا؟ حالا خداروشکر که خودتون طوریتون نشده، یکم خونریزی مغزی کردین که اونم بند میاد.. این عروسکاروهم میدیم اوس فریدون بدون رنگ درشون بیاره.

  • soran.a
    soran.a | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    خخخخخ
    اگه پراید بود الان مصف کره زمین مرده بودن ! b:

  • MohamadReza
    MohamadReza | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    الان یکی میاد میگه اگه پراید بود فلان و بیسار...

مطالب پیشنهادی