ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

واگذاری کارخانه ساخت هامر H2 به یک خودروساز چینی

از اواخر دهه 90 میلادی تا میانه های دهه نخست قرن بیست و یک، بسیاری از علاقه مندان خودرو پوستر یکی از محصولات هامر را بر روی دیوار اتاق خود داشتند. ساخته های هامر علی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

از اواخر دهه 90 میلادی تا میانه های دهه نخست قرن بیست و یک، بسیاری از علاقه مندان خودرو پوستر یکی از محصولات هامر را بر روی دیوار اتاق خود داشتند.

ساخته های هامر علی رغم ظاهر بسیار با ابهت و کابین بزرگ از لحاظ مصرف سوخت اصلا وضعیت مطلوبی نداشتند و این مساله سرانجام به پاشنه آشیل آنها بدل شد؛ به همین جهت جنرال موتورز هیچ وقت نتوانست به آمار فروش قابل توجهی دست پیدا کند.

مدل H2 یکی از ساخته های پرطرفدار هامر بود که آرنولد شوارتزنگر نقشی اساسی در مجبوبیت آن داشت؛ طوری که این مدل یکی از اتومبیل های پرطرفدار در کریسمس 2003 لقب گرفت. با سپری کردن دورانی نه چندان پرفروغ، سرانجام هامر در سال 2010 به آخر خط رسید و جنرال موتورز به تولید آن پایان داد.

از آن زمان تاکنون خطوط تولید این برند راکد مانده بود، اما اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه خط تولید هامر در South Bend ایندیانا با دریافت 110 میلیون دلار به کمپانی چینی SF Motors واگذار شده است، البته AM General هنوز کنترل بخش هایی را که تجهیزات نظامی تولید می کنند، در اختیار خواهد داشت. جالب اینکه این کارخانه هنگام تاسیس 200 میلیون دلار هزینه برداشته بود.

با این واگذاری 430 نفر در مجموعه مورد نظر مشغول به کار خواهند شد. آقای جان ژانگ مدیر SF Motors در این باره گفته که معامله حاضر یک فرصت استثنایی برای گسترش تجارت خودروهای برقی و هوشمند این شرکت محسوب می شود و در آینده این مجموعه تولیدی بزرگ تر شده و نیروی کار ماهر به آن اضافه می گردد.

هنوز مشخص نیست که SF Motors چه خودروهایی را در South Bend تولید خواهد کرد، اما سایت این کمپانی محصولات خود را "پاک، هوشمند و با پیشرانه با کیفیت الکتریکی" توصیف نموده است. جالب اینکه یکی از مشاوران این خودروساز اصالتا چینی مارتین اِبِرهارد است؛ آقای ابرهارد از بنیانگذاران اصلی تسلا بود.

به منظور تولید محصولاتی جدید در کارخانه مذکور، باید تغییراتی بنیادین در آن داده شود که بر اساس پیش بینی ها این مساله 30 میلیون دلار هزینه به SF Motors تحمیل کرده و حداقل دو سال زمان خواهد برد.

گفتنی است چینی ها مدت هاست که چشم به بازار خودروی آمریکا دوخته و قصد دارند جایی برای خود در این بازار رقابتی باز کنند. این اقدام SF Motors می تواند نمایانگر برنامه بلند مدت چینی ها برای حضور در خاک آمریکا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی