ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

1000 اسب بخار؛ قدرتی عظیم در سینه کامارو تیونینگ شده توسط گروه TRANS AM

این روزها هرجا حرفی از ماسل کارهای پرقدرت آمریکایی زده میشود، داج چلنجر SRT Demon بحث داغ آن محفل است. اما سایر شرکت های فعال در عرصه تیونینگ نیز دست روی دست نگمارده اند تا ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

این روزها هرجا حرفی از ماسل کارهای پرقدرت آمریکایی زده میشود، داج چلنجر SRT Demon بحث داغ آن محفل است. اما سایر شرکت های فعال در عرصه تیونینگ نیز دست روی دست نگمارده اند تا این جانور وحشی به راحتی و یکه تازانه ،گوی رقابت را از آنها برباید.
یکی از این ماشین بازها، شرکت Trans Am است که در فلوریدای آمریکا بنیان نهاده شده است.
جدیدترین نتیجه حاصل از فعالیت های شبانه روزی شرکت Am، سوپر دیوتی 455 نام دارد که در قلبش جنب وجوشی به قدرت 1000 اسب بخار جریان دارد.

تنها 50 نمونه از این جانور وحشی در کره خاکی، تولید خواهد شد. محصول قبلی شرکت Am بر پایه شورولت کامارو نسل پنجم با شاسی زتا ساخت جنرال موتورز،شکل گرفت.برحسب انتظارات، ساخته اخیر این شرکت از نسل ششم کامارو به همراه شاسی سبکتر آلفا بهره میبرد.


سرچشمه قدرت در این خودرو از یک پیشرانه به حجم 455 اینچ مکعب (7.4 لیتر) ،برگرفته شده از موتور V8 جنرال موتورز موسوم به V-LT1 ،نشات می گیرد.این پیشرانه به سوپرشارژر ساخته و پرداخته شده توسط شرکت مگنوسن، هدرز سرامیکی و لوله اگزوز 3اینچی، تجهیز شده است تا توانایی تولید 1000 اسب بخار قدرت و گشتاور خارق العاده 1418 نیوتن-متر را داشته باشد.
این مدل در مقایسه با چلنجر Demon، حدود 160 اسب بخار و 374 نیوتن-متر (البته زمانی که چلنجر از سوخت با اکتان 100 استفاده می نماید) توانایی بیشتری دارد.

اکتان 91، چلنجر را بیش از اینها خجل خواهد نمود و کسری توان گربه وحشی را به 192 اسب بخار و 446 واحد گشتاور افزایش میدهد. در ساخت پیشرانه 455 سوپر دیوتی از یک شرکت گمنام تولید کننده موتورهای ناسکار کمک گرفته شده است.


در بازطراحی این خودرو از خطوط نرم با تناسبات مردانه و بیانگر دیدگاه سنتی ، بهره برده شده است.
طراحی بیرونی یادآور پونتیاک های دهه هفتاد میلادیست.از فیبر کربن در جای جای بدنه استفاده شده است تا به این محصول خاص، جلوه ای خاص تر اعطا نماید.

طرح های گرافیکی ویژه ای نیز برای افزایش جذابیت ظاهری این خودرو در نظر گرفته شده است.کاهش ارتفاع سیستم تعلیق به اندازه یک اینچ ، موجب افزایش هندلینگ و زیبایی ظاهری سوپردیوتی455 شده است.
لاستیک های 20 اینچی جلو ساخت Crawler Race بوده و در قسمت عقب از شرکت معروف Michelin به عاریت گرفته شده اند.کالیبر ترمز برمبو در جلو با شش پیستون و در دیسک ترمزهای عقب با چهار پیستون ،قابل سفارش است.
داخل کابین نیز دستخوش تغییراتی گشته است، از آن جمله می‌توان به استفاده از دسته تعویض دنده ویژه، دریچه‌های هوا بازطراحی شده، صندلی‌های چرمی مزین به نشان ویژه شرکت،کفپوش های دست دوز، پنل درب ها با رنگ آمیزی چشم نواز و صفحه کیلومتر شمار مخصوص، اشاره نمود.
آمار تولید در نسل قبلی این خودرو به 77 دستگاه محدود شد که در آنها از موتور V8 به قدرت 840 اسب بخار و گشتاور 1071 نیوتن-متر، بهره برده شده است.

بنابر آنچه که بیان شد،بایستی منتظر یک رقابت جذاب در بین ماسل کارهای امریکایی بویژه دو فوق ستاره میدان یعنی کامارو سوپردیوتی 455 و چلنر دمون باشیم، نبردی که قطعا نفس علاقمندان را در سینه ها محبوس و دلها را مملو از شور وهیجان خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

    وای آدم رو یاد پونتیاک ترانز ام میندازه ? ? ?

  • high end
    high end | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    این که جلوشو کردپن پونتیاک آرمشم گذاشتن

مطالب پیشنهادی