ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

182 میلیون دلار از اموال رییس هیئت مدیره LeEco مسدود شد

کمپانی LeEco تا به این لحظه، سال بسیار دشواری را پشت سر گذاشته و به نظر می رسد که اوضاع می تواند بدتر از این هم بشود. این کمپانی چینی، برنامه های جاه طلبانه ای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

کمپانی LeEco تا به این لحظه، سال بسیار دشواری را پشت سر گذاشته و به نظر می رسد که اوضاع می تواند بدتر از این هم بشود. این کمپانی چینی، برنامه های جاه طلبانه ای برای ورود به بازار ایالات متحده داشت اما بدهی های فراوان و فروش کم محصولاتش، این برنامه ریزی ها را نقش بر آب کرد.

ماه گذشته شنیدیم که Jia Yueting، به صورت داوطلبانه از سمت خود به عنوان مدیرعامل LeEco کناره گیری کرده و در همان زمان، 70 درصد از نیروی کاری کمپانی هم تعدیل شدند. اخیراً 182 میلیون دلار از اموال موسس LeEco که علی رغم کناره گیری از مدیریت عاملی، کماکان در نقش رییس هیئت مدیره واحد موبایل باقی مانده، مسدود شده تا تکلیف بدهی های کمپانی مشخص شود.

برای گسترش فعالیت هایش در ایالات متحده، LeEco در سال 2016 بالغ بر 6 میلیارد دلار از سرمایه گذاران دریافت کرد اما نتوانست این سرمایه را بازگرداند. به تبع تمام این اشتباهات و بدهی ها، دادگاه عالی شانگهای اخیراً دارایی های Jia، همسر وی و سه تن از دیگر وابستگان LeEco را مسدود کرده است. این خبر به صورت رسمی از سوی سخنگویان کمپانی چینی هم تایید شده و گفته می شود سران LeEco امیدوار بودند در همکاری با بانک China Merchants، برنامه ای برای بازپرداخت بدهی ها فراهم آورند.

در نهایت مسلماً تماشای وضعیت کنونی LeEco و مدیران آن جای تاسف دارد. این کمپانی کار خود را به عنوان سرویسی مشابه نت فلیکس در چین آغاز کرد اما به خاطر چشم اندازی که Jia برای واحد سخت افزار آن ترسیم کرده بود، به موفقیت هایی در دیگر حوزه ها نیز رسید. با این همه، رشد زودهنگام گاهی از اوقات می تواند خطرناک باشد و خود Jia هم اخیراً اعتراف کرده که اشتباهات مدیریتی زیادی سبب بروز شرایط فعلی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی