ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروشگاه بزرگ AlphaBay در دارک وب از دسترس خارج شد؛ احتمال کلاهبرداری وجود دارد

یکی از بزرگ ترین فروشگاه های دارک وب به نام AlphaBay Market که تأمین کننده اصلی مواد مخدر، اسلحه و دیگر موارد غیر قانونی به شمار می رفت، به تازگی از دسترس خارج شده است. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

یکی از بزرگ ترین فروشگاه های دارک وب به نام AlphaBay Market که تأمین کننده اصلی مواد مخدر، اسلحه و دیگر موارد غیر قانونی به شمار می رفت، به تازگی از دسترس خارج شده است. اگرچه این وب سایت پیش از این هم به خاطر عملیات دوره ای از کار افتاده بود، اما این بار به نظر می رسد گردانندگان آن به طور کامل ناپدید شده اند.

دلیل احتمالی برای پایان فعالیت این مرکز غیر قانونی، برداشت مبلغ قابل توجه 1479 بیت کوین (حدود 4 میلیون دلار) در قالب یک تراکنش و انتقال آن به چندین حساب کوچک تر است و به همین دلیل کاربران در تالار گفتگوی ردیت و توییتر معتقدند ادمین ها به قصد سرقت دارایی خریداران اقدام به این کار کرده اند.

البته ساعاتی پس از این رویداد، یکی از مدیران این سایت در ردیت از کاربران خواست نگران نباشند و سایت به زودی فعالیت خودش را ادامه خواهد داد. از طرفی کارشناسان فضای دارک وب می گویند سطح تراکنش های مالی این فروشگاه در روز به 600 الی 800 هزار دلار می رسد و با توجه به تیم قوی و حرفه ای مدیریتی، اگر AlphaBay بخواهد کلاهبرداری کند با رقم های به مراتب بزرگ تری روبرو خواهیم شد.

جالب است بدانید این شیوه کلاهبرداری در بین فروشگاه های دارک وب کاملاً مرسوم است و بسیاری اوقات، ادمین ها سایت را از دسترس خارج کرده، بیت کوین موجود در حساب کاربران را برداشت کرده و دیگر خبری از آنها نمی شود.

در ماه می فروشگاه Outlaw با ادعای دروغین هک شدن سایتش و همزمان با اوج گرفتن قیمت بیت کوین، از دسترس خارج شد. در سال 2015 هم فروشگاه Evolution توانست به همین شیوه 12 میلیون دلار از سرمایه کاربرانش را به سرقت ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی