ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای تربیت ربات های خبرنویس پول خرج می کند

گوگل اخیرا اعلام کرد که سرمایه ای معادل 706 هزار یورو را به آژانس خبری پرس اسوشیتد اعطا می کند تا با کمک هوش مصنوعی شروع به نوشتن و تهیه محتوا کند. این بودجه از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

گوگل اخیرا اعلام کرد که سرمایه ای معادل 706 هزار یورو را به آژانس خبری پرس اسوشیتد اعطا می کند تا با کمک هوش مصنوعی شروع به نوشتن و تهیه محتوا کند.

این بودجه از صندوق مربوط به طرح اخبار دیجیتالی گوگل تامین شده که با هدف حمایت از روزنامه نگاری دیجیتال در اروپا راه اندازی گردید. آژانس خبری مذکور کار تامین محتوای خبری برای تمامی نشریات در انگلستان و ایرلند را بر عهده دارد و قرار است برای تولید 30 هزار خبر محلی در ماه با کمک هوش مصنوعی با استارتاپی به نام Urbs وارد همکاری شود.

پیتر کلیفتون سردبیر این خبرگزاری در مصاحبه اش با گاردین اظهار داشت که مقالات هوش مصنوعی محصول همکاری با خبرنگاران هستند. در این طرح، نویسنده ها «قالب های خبری مملو از جزئیاتی» را برای موضوعاتی نظیر جرم، سلامتی و بیکاری ایجاد می کنند و ابزار Radar (برگرفته از عبارت Reporters And Data And Robots به معنای خبرنگاران، داده ها و ربات ها) متعلق به رسانه Urbs جاهای خالی را پر کرده و هر مقاله را بومی سازی می کند.

برخی نشریات سال هاست که از این روش برای تهیه خبر استفاده می کنند

البته باید اشاره کنیم که این شیوه کاری سال هاست توسط نشریات خبری مورد استفاده قرار می گیرد و برای نمونه لس آنجلس تایمز از سال 2014 میلادی تا کنون از آن برای نوشتن مقالات خبری در رابطه با زمین لرزه استفاده کرده است.

به گفته کلیفتون حتی در این روش نیز به نویسنده های با مهارت نیاز است اما Radar کمک می کند تا با مهار کردن هوش مصنوعی مقیاس خبرهای بومی به قدری بالا برود که تهیه شان به صورت دستی غیر ممکن باشد.

پولی که گوگل به این پروژه اختصاص داده است همچنین قرار شده که برای اقتباس اطلاعات از برخی دیتابیس های عمومی در انگلستان از جمله شوراهای محلی و یا سرویس ملی سلامت این کشور مورد استفاده قرار بگیرد. Radar همچنین کار تولید خودکار تصاویر گرافیکی برای خبرها و همچنین افزودن ویدیو و عکس های مرتبط به آنها را نیز بر عهده می گیرد. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این نرم افزار از ابتدای سال آینده میلادی در این مسیر مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی