ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل بخش اعظم شکایت پتنتی خود را از اوبر پس گرفت

مدتی پیش بود که Waymo، کسب و کار اتومبیل های خودران گوگل، از اوبر که بزرگترین شرکت اینترنتی سفارش تاکسی در جهان به حساب می آید، به دلیل نقض پتنت های گوگل در توسعه سیستم رادار نوری ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

مدتی پیش بود که Waymo، کسب و کار اتومبیل های خودران گوگل، از اوبر که بزرگترین شرکت اینترنتی سفارش تاکسی در جهان به حساب می آید، به دلیل نقض پتنت های گوگل در توسعه سیستم رادار نوری اسپایدر شکایت کرده بود.

 

اما حالا خبر می رسد که اوبر از توسعه دادن این دستگاه منصرف شده و در نتیجه، با گوگل توافق کرده که از ادامه ی روند شکایت قضایی انصراف دهد.

ظاهراً گوگل در مورد ۳ پتنت از ۴ پتنت موجود در این پرونده عجله کرده و قادر نیست کپی برداری اوبر را ثابت کند، در نتیجه ترجیح می دهد به هزینه های قابل توجه شکایت قضایی پایان دهد.

هرچند هر دو شرکت رسیدن به توافق را یک پیروزی برای خود تعبیر کرده اند، اما سخنگوی اوبر می گوید گوگل در این پرونده ضعف خود را نمایان کرده و در نهایت مجبور شده اعتراف کند رادار نوری اوبر از آنها کاملاً متفاوت است.

ویمو از طرف دیگر می گوید موفق شده اوبر را از ادامه توسعه یکی از رادارهای نوری به نام اسپایدر منصرف کند و این موضوع نشان می دهد شکایت از گوگل بدون پایه و اساس نبوده است.

گوگل ضمناً اعتقاد دارد اوبر بخشی از اسرار تجاری این شرکت را هم در حوزه رادارهای نوری سرقت کرده و پس از توافق در مورد پتنت ها، حالا این موضوع باید در دادگاه بررسی شود.

البته موارد مورد مناقشه در ابتدا بالغ بر ۱۰۰ مورد بوده که دو شرکت تا امروز در مذاکرات خود موفق شده اند در مورد ۳۰ نمونه از آنها توافق کنند. قاضی دادگاه هم پیشنهاد کرده که ویمو تعداد موارد باقی مانده را به ۱۰ رسانده و سپس پرونده را تحویل نهاد قضایی دهد.

بازار خودروهای بدون راننده آنقدر جذاب است که حتی اپل را هم به سوی خود کشانده است، پس تعجبی ندارد که شرکت های بزرگ مثل گوگل و اوبر در تلاش باشند از امروز سهم خود را در این حوزه حفظ کرده و در آینده بخش بیشتری از این بازار به سرعت در حال گسترش در اختیار داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی