ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بزرگترین قمر زحل انرژی لازم را برای تامین جوامع انسانی در اختیار دارد

بزرگترین قمر سیاره زحل، تایتان، از معدود مکان هاییست که انسان ها می توانند با کمترین خطر وارد آن شوند. تایتان از لحاظ تشعشعات خطرناک نسبتاً ایمن بوده و به جز زمین، تنها جرم آسمانی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

بزرگترین قمر سیاره زحل، تایتان، از معدود مکان هاییست که انسان ها می توانند با کمترین خطر وارد آن شوند. تایتان از لحاظ تشعشعات خطرناک نسبتاً ایمن بوده و به جز زمین، تنها جرم آسمانی شناخته شده ایست که روی سطح آن مایع (متان) جریان دارد.

حالا بر اساس پژوهش جدیدی که در ژورنال «Astrobiology and Outreach» به چاپ رسیده است، مشخص شده که بزرگترین قمر زحل منابع انرژی فراوانی در اختیار داشته و می تواند اجتماعات بزرگ انسانی را از لحاظ انرژی تامین کند.

تایتان دارای منابع عظیم هیدروکربن است

بنا بر تحقیق مورد اشاره، نخستین انسان هایی که پا روی سطح تایتان می گذارند احتمالاً نیازمند یک نیروگاه اتمی برای شروع فعالیت های خود خواهند بود، اما ساکنین بعدی می توانند با استفاده از منابع عظیم مواد هیدروکربنی در دریاچه های تایتان انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند.

از طرف دیگر سیاره زحل نیز موجب شکل گیری بادهای قدرتمندی در تایتان می شود که انسان ها می توانند با نصب توربین های بادی، بخشی از انرژی مصرفی خود را از این طریق تامین نمایند.

هرچند باید توجه کرد که برخی از روش های تامین انرژی نیز به صرفه نیستند؛ به عنوان مثال پنل های خورشیدی یکی از کم بازده ترین روش های دریافت انرژی در تایتان هستند چرا که به واسطه جو غلیظ، نور خورشید به سختی سطح این قمر را لمس می کند و برای جذب همین مقدار اندک، باید از تعداد بسیار زیادی پنل خورشیدی استفاده نمود.

البته باید در نظر داشت که تمامی شرایط محیطی تایتان نیز ایده آل نبوده و سرمای منفی 160 درجه، جاذبه 1.5 برابری نسبت به زمین و هوای غیر قابل تنفس، از جمله عوامل نامساعد موجود در بزرگترین قمر زحل هستند.

علی رغم موارد مذکور، تحقیقات انجام شده از ارزش بالایی برخوردارند؛ چرا که گزینه های موجود برای سکونت انسان در خارج از زمین بسیار محدود بوده و در صورتی که بشر بخواهد شانس بقای خود را در آینده افزایش دهد، مجبور است از میان جایگزین های موجود، بهترین مورد را انتخاب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Vortex ?️
    Vortex ?️ | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    جاذبه تایتان 14 درصد جاذبه زمینه این یکو نیم برابرو از کجا اوردین؟

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    ایا به دلیل جاذبه خود زحله که جاذبه تیتان یکو نیم برابر زمینه؟

  • 2000
    2000 | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    ساک هاتون رو جمع و جور کنید داریم میریم زحل ?

مطالب پیشنهادی