ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین آپدیت سیستم عامل کروم، طراحی آن را به اندروید نزدیک تر کرده است

گوگل اخیرا تغییراتی در سیستم عامل Chrome OS ایجاد کرده تا آن را برای کار با صفحه های لمسی بهینه سازی کند. ویدیویی که ساعاتی پیش وبسایت انگجت منتشر کرده بعضی از این تغییرات را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

گوگل اخیرا تغییراتی در سیستم عامل Chrome OS ایجاد کرده تا آن را برای کار با صفحه های لمسی بهینه سازی کند. ویدیویی که ساعاتی پیش وبسایت انگجت منتشر کرده بعضی از این تغییرات را به نمایش می گذارد.

در این ویدیو (که آن را در قالب یک تصویر GIF در ادامه مشاهده می کنید) شاهد اضافه شدن یک منوی کشویی برای اپلیکیشن ها و نوار جستجویی به سبک اندروید به دسکتاپ کروم OS هستید. المان های جدید در بالای نوار وظیفه تعبیه شده اند، بنابراین هنگام استفاده از کروم بوک با ترک پد و کیبورد تغییری در اوضاع مشاهده نخواهید کرد.

اما اگر از صفحه لمسی کروم بوک استفاده کنید، با یک اشاره روی باکس جستجو می توانید به فیلد آن دسترسی بیابید و با یک سوایپ از پایین به بالا هم امکان دسترسی به فهرست اپلیکیشن هایتان را خواهید داشت. البته پنج اپلیکیشن پیشنهادی هم در داک سیستم عامل به نمایش در می آیند که راحت تر و سریع تر قادر به اجرای آن ها باشید.

برای دریافت این به روز رسانی می توانید همین حالا به کانال "Canary" سیستم عامل کروم مراجعه کنید. البته پیش از دانلود توجه داشته باشید که نسخه فعلی، نسخه پیش بتای سیستم عامل محسوب می شود که ممکن است مملو از باگ و مشکل باشد. بنابراین اگر کروم بوک وسیله اصلی کار شماست، شاید بهتر باشد که برای استفاده از نسخه جدید سیستم عامل تا عرضه نسخه نهایی آن صبر کنید.

این به روز رسانی را شاید بتوان بزرگترین تغییر اعمال شده در طراحی سیستم عامل کروم برای پشتیبانی از صفحات لمسی به شمار آورد. اگر به خاطر داشته باشید، آخرین باری که گوگل در طراحی کروم OS دست برد به سال گذشته بر می گردد که حالت «هیبرید» را برای ایجاد فاصله میان دکمه ها (برای فشردن راحت تر) به سیستم عامل اضافه کرد. اما همان موقع هم کاملا مشخص بود که کروم OS سیستم عاملی است که برای استفاده با ماوس و کیبورد طراحی شده است.

اما حالا و با تغییرات انجام شده، به نظر می رسد که گوگل تصمیم گرفته تا در این رویه تغییر ایجاد کند و سیستم عامل دسکتاپش را هم به فضای سیستم عامل موبایل یعنی اندروید نزدیک تر سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی