ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز فون 8.1 به پایان رسید

اگر هنوز به دنبال موبایلی مجهز به ویندوز فون نسخه 8.1 هستید، توجه داشته باشید که مایکروسافت طبق اعلام قبلی، پشتیبانی عمومی (Mainstream Support) از این سیستم عامل را متوقف کرده است. این نسخه از سیستم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

اگر هنوز به دنبال موبایلی مجهز به ویندوز فون نسخه 8.1 هستید، توجه داشته باشید که مایکروسافت طبق اعلام قبلی، پشتیبانی عمومی (Mainstream Support) از این سیستم عامل را متوقف کرده است. این نسخه از سیستم عامل ویندوز فون، آخرین آپدیت اصلی خود را در دسامبر 2014 به نام Lumia Denim دریافت کرد.

مایکرسافت پیش از این تاریخ 24 ژوئن سال 2014 را به عنوان تاریخ آغاز چرخه عمر (Lifecycle) ویندوز فون 8.1 و شروع پشتیبانی سه ساله اعلام کرده بود. آغاز این دوره بدین معناست که ردموندی ها دیگر اقدام به ارتقاء ویندوز 8.1 نمی کنند، یعنی ارائه آپدیت های غیر امنیتی، خدمات گارانتی، و درخواست برای افزودن ویژگی ها و قابلیت های جدید به این سیستم عامل پذیرفته نخواهد شد. سپس در بازه 36 ماهه پشتیبانی عمومی، فقط آپدیت های امنیتی و رفع عیب های اساسی در دستور کار قرار خواهند گرفت.

طی 16 ماه گذشته، مایکروسافت برخی از موبایل های مجهز به ویندوز فون 8.1 را برای ارتقاء به ویندوز 10 موبایل انتخاب کرد، اما هیچ اجباری برای این به روز رسانی در کار نبود. از طرفی به خاطر اطلاع رسانی محدود، بسیاری از کاربران نسبت به این موضوع بی خبر مانده و احتمالاً نتوانسته اند به نسخه جدید ویندوز برای دیوایس های موبایل دسترسی پیدا کنند.

طبق آخرین گزارشات، 73.9 درصد از موبایل های ویندوزی از نسخه 8.1 استفاده می کنند و فقط 20.3 درصد آنها به ویندوز 10 مجهز شده اند. بنابراین اگر مایکروسافت دوره سه ساله پشتیبانی امنیتی را تمدید نکند، اکثر کاربران اکوسیستم فوق با مشکل مواجه خواهند شد و احتمالاً به محصولات دیگر شرکت ها روی بیاورند، رویکردی که سهم ناچیز ویندوز در حوزه موبایل را باز هم کاهش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

    به درک که تموم شد. اصلا عمرشون تموم شه.
    نکه تا الانش خیلی پشتیبانی میکردن ارواح عمه‌شون!
    یه اسکایپ که برنامه شرکت خودشونه رو مث آدم پشتیبانی نکردن چه برسه به بقیه‌ش

مطالب پیشنهادی