ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ساعت نیمه هوشمند نیازی به شارژر ندارد

اسمارت واچ های امروزی مانند تلفن های هوشمند از باتری های لیتیومی استفاده می کنند و بر خلاف ساعت های سنتی، مدام نیازمند شارژ باتری هستند. اما اخیراً استارتاپی به نام «Sequent» تصمیم گرفته با ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

اسمارت واچ های امروزی مانند تلفن های هوشمند از باتری های لیتیومی استفاده می کنند و بر خلاف ساعت های سنتی، مدام نیازمند شارژ باتری هستند. اما اخیراً استارتاپی به نام «Sequent» تصمیم گرفته با استفاده از فناوری ساعت های سوئیسی -که از طریق حرکات دست خود را شارژ می کنند- منبع انرژی بی پایانی را برای ساعت نیمه هوشمند خود مهیا کند.

Sequent ترکیبی از ساعت های سنتی با مچ بندهای سلامتی امروزی است

ساعت Sequent از یک مکانیزم تامین انرژی مبتنی بر حرکت بهره می گیرد که عملکردی مانند ساعت های مکانیکی داشته، اما فرآیند کسب انرژی در آن کمی متفاوت است. جالب است بدانید که اسمارت واچ مذکور از امکاناتی مانند سنسور ضربان قلب، پایشگر فعالیت بدنی، GPS، بلوتوث و سیستم اعلان بهره مند بوده و می توان گفت به نوعی از ترکیب ساعت های سنتی با مچ بندهای سلامتی امروزی به وجود آمده است.

البته سؤال اصلی اینجاست که ظرفیت باتری موجود در ساعت مورد بحث چقدر بوده و تا چه زمانی می تواند با حرکات اندک، و یا حتی بدون حرکت (روی میز) انرژی مورد نیاز ساعت را تامین کند؟

همچنین سرعت شارژ از طریق حرکات دست نیز اهمیت داشته و باید دید در صورت اتمام باتری، آیا می توان ساعت را با استفاده از انرژی جنبشی دوباره راه اندازی کرد یا خیر.

گفتنی است در حال حاضر، می توان با پرداخت 189 دلار در «Kickstarter» یک عدد ساعت نیمه هوشمند Sequent را پیش خرید کرد و این پوشیدنی پس از تولید انبوه، با قیمت 438 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی