ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس هیئت مدیره سامسونگ حالا چهل و پنجمین ثروتمند دنیاست

رئیس هیئت مدیره مجموعه سامسونگ آقای «لی کان هی» که به همراه پسرش در مقام اول و دوم لیست ثروتمندترین افراد کره جنوبی قرار دارند، در سه ماه گذشته با رشد 23 پله ای در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

رئیس هیئت مدیره مجموعه سامسونگ آقای «لی کان هی» که به همراه پسرش در مقام اول و دوم لیست ثروتمندترین افراد کره جنوبی قرار دارند، در سه ماه گذشته با رشد 23 پله ای در شاخص ثروت جهانی، حالا رتبه 45 فهرست ثروتمندترین افراد دنیا را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارشات موجود، ارزش کل دارایی های آقای لی برابر 18.5 میلیارد دلار بوده که رشد 4.4 میلیارد دلاری را در هفت ماه اخیر نشان می دهد. طبق همین گزارشات، مهمترین عامل افزایش ثروت رئیس سامسونگ، ثبت بالاترین سود ناخالص شرکت تا به امروز بوده که موجب افزایش 32.8 درصدی ارزش سهام کمپانی کره ای شده است.

ارزش کل سهام سامسونگ به 217 میلیارد دلار می رسد

قیمت هر سهم از سامسونگ الکترونیکس در پایان ساعت کاری بازار بورس روز جمعه معادل 2070 دلار به ثبت رسیده که ارزش کل سهام شرکت را به 217 میلیارد دلار افزایش داده است. گفتنی است کمپانی مذکور سال گذشته سود عملیاتی 7 میلیارد دلاری را برای امسال پیش بینی کرده بود که حالا با تغییرات جدید، کسب سود 12 میلیارد دلاری را دور از انتظار نمی بیند.

جالب است بدانید که دلیل اصلی افزایش درآمد سامسونگ، سرمایه گذاری در صنعت نیم رسانا ها بوده که خصوصاً با تغییر رویه شرکت پس از مسائل مربوط به گلکسی نوت 7، قوت بیشتری گرفته است.

لازم به ذکر است که آقای لی به تنهایی سهامی به ارزش 12.6 میلیارد دلار از کمپانی را در اختیار دارد که در کنار دارایی های قابل توجه وی در صنعت بیمه عمر و شرکت ساخت و تجارت سامسونگ، منابع اصلی درآمد ثروتمندترین شهروند کره جنوبی را تشکیل می دهند.

البته همان طور که می دانید بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت (با درآمد 89.4 میلیارد دلاری) همچنان لقب ثروتمندترین انسان دنیا را به دوش می کشد و «جف بزوس» مدیر عامل آمازون نیز پس از او (با درآمد 83.9 میلیارد دلاری) در رتبه دوم رار دارد.

در نهایت گفتنی است آقای لی به همراه فرزند خود «لی جائه یونگ» (که او نیز با ارتقاء 40 پله ای در رتبه 199 فهرست جهانی قرار دارد)، در مجموع درآمدی معادل 17 تا 20 درصد تولید ناخالص ملی کره جنوبی را در سال رقم می زنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی