ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فارادی فیوچر ساخت کارخانه یک میلیارد دلاری خود در نوادا را بار دیگر متوقف کرد

شرکت خودروسازی «فارادی فیوچر» (زیرمجموعه کمپانی LeEco) که قصد داشت جایگاه تسلا را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی تصاحب کند، حال به دلیل ولخرجی های کمپانی مادر، و همچنین مسدود شدن 182 میلیون دلار از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

شرکت خودروسازی «فارادی فیوچر» (زیرمجموعه کمپانی LeEco) که قصد داشت جایگاه تسلا را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی تصاحب کند، حال به دلیل ولخرجی های کمپانی مادر، و همچنین مسدود شدن 182 میلیون دلار از اموال رئیس هیئت مدیره با مشکلات مالی اساسی مواجه شده است.

فارادی فیوچر که فروردین ماه سال گذشته خبر از احداث یک کارخانه 940 هکتاری با ظرفیت 13 هزار کارگر را در نوادا داده بود، پس از اعلام تعطیلی پروژه در آبان ماه و سپس از سر گیری آن در اسفند 95، حالا بار دیگر پروژه مذکور را به حالت تعلیق درآورده است.

فارادی فیوچر تولید خودرو را در کارخانه کوچکتری آغاز می کند

کمپانی مورد بحث در حال حاضر قصد دارد با صرفه جویی در هزینه های طراحی و ساخت یک کارخانه عظیم 1 میلیارد دلاری، فعلاً در کارخانه آماده و کوچکتری (در نوادا یا کالیفرنیا) با هزینه کمتر از 100 میلیون دلار، فرآیند تولید و مونتاژ خوروهای خود را آغاز کند. «استفان کروز» مدیر مالی ارشد فارادی فیوچر در باره برنامه های شرکت می گوید:

ما فعلاً احداث کارخانه جدید خود در شمال لاس وگاس را به حالت تعلیق درآورده ایم اما در دراز مدت به برنامه تولید خودرو در محل مذکور پایبند می مانیم.

استراتژی تجاری فارادی فیوچر بر کسب جایگاه رهبری در صنعت حمل و نقل شخصی متمرکز شده در نتیجه، منابع مالی شرکت در راستای فعالیت کارخانه ای هزینه خواهد شد که مسیر تولید محصول نهایی را تسریع کند.

جالب است بدانید که اتومبیل «FF91» فارادی فیوچر اخیراً موفق شده بود با شکستن رکورد مسیر «پایکز پیک» در ایالت کلرادو آمریکا با رکورد 11 دقیقه و 25 ثانیه، در حدود 23 ثانیه سریع تر از خودروی تسلا از خط پایان عبور کند.

اما رکورد مذکور تاثیری در شرایط مالی کمپانی نداشته و حتی خبر می رسد شرکت چینی ساکن کالیفرنیا، به احتمال زیاد توان پرداخت حقوق کارمندان خود را نخواهد داشت و به همین دلیل، احتمالاً به زودی شاهد یک تعدیل نیروی اساسی در فارادی فیوچر خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    چراغ هاش فوق العاده هستن

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    چقد خوشگله ماشینه ?

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    تسلا هم برندشو به شدت قوی کرده،هم زیر ساختای شارژ خودروهاشو به خوبی توسعه داده،احتمال موفق شدن یه شرکت دیگه در چنین شرایطی،مثل اول شدن مایکروسافت در فروش گوشی هست،مگر اینکه خودرسازان قدیمی وارد این حوضه بشن.

    • سامان
      سامان | ۲۱ تیر ۱۳۹۶

      شما اگه مشخصات این ماشینو بخونید نظرتون عوض میشه ، اگه بتونه در تولیدشو شروع کنه حنا شده در تعداد کم باز هم شانس برای رقابت داره ، جای شرکت مادرش بودم موبایلو بی خیال میشدم می چسبیدم به ff91

مطالب پیشنهادی