ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیمی از خط تولید پورشه برقی می شود؛ برنامه ای مدون برای سال 2023

نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2015 میزبان یکی از معدود کانسپت های پورشه در سال های اخیر بود. این خودرو که Mission E نام داشت، به دلیل بهره گیری از پیشرانه ای کاملا الکتریکی بسیار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2015 میزبان یکی از معدود کانسپت های پورشه در سال های اخیر بود. این خودرو که Mission E نام داشت، به دلیل بهره گیری از پیشرانه ای کاملا الکتریکی بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

اندکی بعد پورشه اعلام کرد که این خودرو آغازگر ماموریتی جدید برای کمپانی بوده و نسخه تولیدی آن از سال 2019 روانه خیابان ها خواهد شد. حال خبر می رسد که این کمپانی برنامه بلند مدتی برای ورود به عرصه خودروهای الکتریکی تدوین کرده است.

بر اساس استراتژی جدید، پورشه قصد دارد تا سال 2023 نیمی از محصولات خود را با پیشرانه های الکتریکی تولید کند. آقای الیور بلوم مدیر عامل پورشه در گفتگویی که با یکی از مجلات آلمانی داشته با بیان این مطلب افزوده طبق نقشه راه ترسیمی یک یا نهایتا دو سال پس از عرضه نسخه تولیدی Mission E، کراس اووری برقی به جمع محصولات این کمپانی اضافه می شود؛ هر دوی این مدل ها نیز در مجموعه کارخانه های تازه تاسیس در Zuffenhausen که ظرفیت تولید 60 هزار خودرو در سال را دارد، تولید خواهند شد.

طبق صحبت های آقای بلوم، بزرگ ترین تغییر در محصولات پورشه در سال 2022 با ارایه نسل جدید ماکان رخ خواهد داد. این شاسی بلند که در حال حاضر پر فروش ترین مدل تولیدی توسط پورشه محسوب می شود، در نسل بعدی به احتمال بسیار فقط با پیشرانه برقی به فروش خواهد رسید که در این صورت می تواند نقشی بسزا در دستیابی به هدف تعیین شده در سال 2023 ایفا کند.

شاید انتشار این خبر برای برخی از طرفداران آتشین پورشه و مدل 911 چندان خوشحال کننده نباشد، اما باید اضافه کنیم که فعلا این اتومبیل محبوب از استراتژی جدید در امان مانده و قرار نیست به این زودی ها با پیشرانه ای الکتریکی تولید شود.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، برقی شدن اتومبیل ها پدیده ای است که دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد و همه باید ذهن خود را برای کنار گذاشتن اتومبیل های بنزینی یا گازوئیلی آماده کنند. البته در این بین استثناهایی هم وجود دارند، از این رو طرفداران دو آتشه محیط زیست نیز باید آستانه تحمل خود را بالاتر ببرند تا در آینده نیز بتوانند با آلودگی ناشی از اتومبیل ها و موتورهای باستانی کنار بیایند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی