ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«هوم پاد» هنوز نیامده محبوب تر از «اپل واچ» است

اپل تصمیم دارد محصول جدید خود یعنی اسپیکر هوشمند «هوم پاد» را در ماه دسامبر (حوالی دی ماه) عرضه کند اما خبر جالبی که به تازگی منتشر شده، این است که بر اساس برآوردهای جدید ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اپل تصمیم دارد محصول جدید خود یعنی اسپیکر هوشمند «هوم پاد» را در ماه دسامبر (حوالی دی ماه) عرضه کند اما خبر جالبی که به تازگی منتشر شده، این است که بر اساس برآوردهای جدید موسسه های تحلیلی، کاربران اکوسیستم اپل علاقه بالایی به محصول مورد بحث دارند. در واقع، این علاقه بیشتر از ساعت هوشمندی است که اپل عرضه آن را در ۲۴ آوریل ۲۰۱۵ شروع کرد.

موسسه مالی «ریموند جیمز» در یادداشتی برآورد می کند که حالا ۱۴ درصد از کاربران آیفون برای خرید هوم پاد برنامه ریزی کرده اند. این در حالیست که پیش از عرضه اپل واچ، پیش بینی می شد که صرفاً ۶ درصد از کاربران آیفون آماده تهیه ساعت هوشمند این شرکت باشند.

البته اپل در خانه‌ی خود هم مجبور به مبارزه است، چرا که بر اساس این گزارش، ۱۶ درصد از کاربران آیفون می خواهند به سراغ خرید اسپیکر هوشمند آمازون، یعنی «اکو» بروند. این مسئله البته عجیب هم نیست چرا که آمازون سه سال زودتر از اپل، یعنی در سال ۲۰۱۴ اکو را توسعه داد و از آن زمان مشغول آشنا کردن کاربران با ویژگی های اسپیکر هوشمند خود است. ذکر این نکته هم جالب است که تنها ۲ درصد از کاربران آیفون، به خرید گوگل هوم به عنوان یک اسپیکر هوشمند، علاقمند هستند.

اپل در گزارش های مالی خود یک دسته بندی به نام «سایر ابزارها» دارد که در آن، محصولاتی مانند ساعت هوشمند، اسپیکرهای بیتس، ایرپادها، آیپاد و بقیه ابزارهای اینچنینی را گنجانده است. مشخص نیست هر یک از محصولاتی که در این دسته بندی قرار می گیرند، چه تعداد فروش داشته اند و به نظر هم می رسد که اپل بخواهد هوم پاد را نیز در این دسته بندی بگنجاند و آمار واقعی فروش آن را ارائه ندهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Golmohammadi
    Mohammad Golmohammadi | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    خب واضحه چرا. چون کاربردش بیشتره

مطالب پیشنهادی