ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویری عجیب تر از موبایل ماژولار «هیدروژن وان» در پتنت شرکت RED رؤیت شد

چند روز قبل خواندید که شرکت RED به عنوان یکی از بزرگ ترین سازنده دوربین های سینمایی حرفه ای، موبایلی به نام «هیدروژن وان» (Hydrogen One) را با ظاهری عجیب و غریب معرفی کرد. این محصول ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

چند روز قبل خواندید که شرکت RED به عنوان یکی از بزرگ ترین سازنده دوربین های سینمایی حرفه ای، موبایلی به نام «هیدروژن وان» (Hydrogen One) را با ظاهری عجیب و غریب معرفی کرد. این محصول که احتمالاً در سال 2018 و به قیمت 1200 دلار وارد بازار می شود، بدنه ای تیتانیومی و ماژولار دارد و به نمایشگر 5.7 اینچی هولوگرافیک مجهز شده.

به تازگی پتنتی در مورد ویژگی های پروژه فوق منتشر شده که می تواند ماجرا را کمی هیجان انگیز تر کند. ظاهراً RED سیستمی ماژولار را توسعه داده که تلفن همراه را به یک دوربین شبه DSLR تبدیل می کند. این تبدیل صرفاً به لنز محدود نیست و همان طور که می بینید، کل دستگاه به منظره یاب، دستگیره، باتری و دکمه های مکانیکی مجهز می گردد. در ادامه، یک دستگاه دوربین سینمایی پیشرفته نیز معرفی شده که توان پردازشی خود را از طریق موبایل «هیدروژن وان» تأمین می کند.

البته بحث تولید دستگاه های ماژولار برای RED چیز تازه ای نیست، اما نمی توان مزایای تجهیز یک دوربین DSLR یا سینمایی را به اسمارت فون (یا برعکس) درک کرد، حداقل در حالتی که قیمت آن با محصولات غیر هوشمند همین شرکت برابری می کند. طبیعیست که یک دوربین با همین قیمت، عملکرد به مراتب بهتری نسبت به دستگاه ترکیبی خواهد داشت.

شاید مزایای نرم افزاری را بتوان یکی از دلایل ترکیب دو دستگاه فوق دانست، چون سیستم عامل اندروید قابلیت هایی نظیر پخش، ویرایش یا انتقال محتوای دیجیتال را به دوربین عکاسی حرفه ای اضافه می کند و دیگر نیازی نیست ویدیوها و تصاویر را برای ویرایش به کامپیوتر منتقل کنیم، اما این کار هم به توان پردازش فوق العاده و هم به فضای ذخیره سازی بسیار زیاد نیاز دارد و عملی شدن آن غیر ممکن به نظر می رسد. به هر حال باید منتظر گذر زمان بود تا سرنوشت این پروژه جاه طلبانه مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۲۱ تیر ۱۳۹۶

    عالییییه

  • علیرضا عابدی
    علیرضا عابدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    بهترین بگین دوربین ماژولار اینکه گوشی نیست

مطالب پیشنهادی