ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

در چه مواردی باید از وسوسه تغییر شغل صرف نظر کرد؟

تغییرات در محیط و شرایط کاری برای اکثر افراد تا حدودی ناراحت کننده است. در چنین مواقعی برخی از کارمندان به فکر تغییر شغل افتاده و به دنبال فرصت های کاری جدید می روند. البته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

تغییرات در محیط و شرایط کاری برای اکثر افراد تا حدودی ناراحت کننده است. در چنین مواقعی برخی از کارمندان به فکر تغییر شغل افتاده و به دنبال فرصت های کاری جدید می روند. البته در بیشتر موارد، افراد با تصوری اشتباه شغل بسیار خوب خود را از دست داده و در شرایط بدتری قرار می گیرند.

در مطلب حاضر قصد داریم شما را با موقعیت های مختلفی که ممکن است -به اشتباه- برای تغییر شغل فرصت مناسبی به نظر برسند آشنا کرده، و راه هایی را برای عبور از آنها مطرح کنیم:

دوست و همکار مورد علاقه تان به فرصت های جدید می اندیشد

ممکن است حس از دست دادن فرصت ها، خصوصاً زمانی که شاهد مصاحبه دوستان و همکارانتان با شرکت های دیگر هستید، بیش از پیش در وجودتان قوت پیدا کند. اما آیا شما هم باید در چنین شرایطی به فکر شغل جدید باشید؟ در بسیاری از موارد پاسخ منفی است.

چه باید کرد؟

مسلماً خلاء حضور همکاری که هر روز با هم ناهار می خوردید و یا در محیط کار با یکدیگر شوخی می کردید به راحتی قابل پر کردن نیست؛ اما باید در نظر داشته باشید که هدف اصلی شما از احراز شغل حاضر مسائل دیگری بوده و بهتر است پیش از ترک شغل، بیشتر به جوانب مختلف آن بیاندیشید.

پیشنهاد می کنیم لیستی از مشخصات مورد علاقه و عوامل ناراحت کننده در شغل خود تهیه کرده و به یاد داشته باشید تا زمانی که کفه ترازو به سمت موارد مورد علاقه سنگینی می کند، هنوز زمان تغییر شغل شما فرا نرسیده است.

وظایفی بیشتر از آنچه در شرح شغلتان تعریف شده به شما محول می شود

خیلی اوقات پیش می آید که در محیط کار، وظایف و پروژه هایی اضافه بر آنچه که در حالت عادی جزئی از شغلتان است به شما محول شود. اکثر ما در چنین مواقعی از شرایط جدید ناراحت می شویم؛ چرا که وظایف خاص خود را بر عهده داشته و از طرفی علاقه نداریم زمان شخصی خود را صرف مسائل کاری کنیم.

چه باید کرد؟

پیشنهاد می کنیم ابتدا درباره علت افزایش بار کاری خود تحقیق کنید. عوامل زیادی می توانند در چنین مسئله ای مؤثر باشند که انتخابتان برای ارتقاء رتبه شغلی، عدم آگاهی همکاران از وظایف شما و همچنین عضویت در گروه های کاری مختلف از آن جمله اند.

البته یکی از ساده ترین راه ها، صحبت با مدیر بخش است. می توانید مسئله را با وی در میان گذاشته و ضمن ابراز علاقه برای ایفای نقش بیشتر، اولویت های کاری خود را با مدیر مطابقت دهید.

تغییر مدیریت

یکی از مسائل معمول در محیط کار به خصوص در کشور ما، تغییرات گاه و بی گاه مدیران است که در اکثر مواقع با تغییر در سیاست های کاری همراه بوده و موجب سردرگمی کارمندان می شود. اما آیا باید با آمدن یک مدیر جدید، شغل خود را رها کنیم؟

چه باید کرد؟

متاسفانه در این زمینه کار زیادی از دست شما بر نمی آید. اما می توانید برای بهبود شرایط کاری خود، راه های ارتباطی مؤثر با مدیر جدید را پیدا کرده و با توجه به رویکردهای او وظایف خود را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamid
    Hamid | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    یکی یک شغل جدید واسه من پیشنهاد مید
    ؟؟؟!!بدون مدرک تحصیلی

مطالب پیشنهادی