ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و برجسته کردن ناخواسته سایت های دانلود غیر قانونی در نتایج جستجو

گوگل مدتهاست که با سایت های غیر قانونی دانلود محتوا، به خصوص مراکزی که از شبکه تورنت (torrent) استفاده می کنند، مبارزه کرده و آنها را در نتایج جستجو نشان نمی دهد، اما به تازگی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

گوگل مدتهاست که با سایت های غیر قانونی دانلود محتوا، به خصوص مراکزی که از شبکه تورنت (torrent) استفاده می کنند، مبارزه کرده و آنها را در نتایج جستجو نشان نمی دهد، اما به تازگی الگوریتم های این شرکت دچار اختلال شده و زمانی که عبارت «بهترین سایت های تورنت» [به انگلیسی] را جستجو کنید، به جای سرویس های استریم قانونی مانند Crackle یا Hulu مستقیماً سایت های غیر قانونی را به صورت برجسته نشان می دهد.

پیش از این فقط با جستجوی مستقیم نام وب سایت غیر قانونی می توانستید آن را در گوگل پیدا کنید، اما اکنون خود گوگل شما را در انجام این کار یاری می کند. همچنین برای عبارت «سایت های استریم» نیز در کنار نتفلیکس و هولو، منابع غیر قانونی مانند Putlocker و Alluc هم به نمایش در می آیند.

این وضعیت که کاملاً غیر عمدی و به خاطر مشکلات نرم افزاری به وجود آمده، می تواند رابطه نه چندان مثبت بین گوگل و صنعت موسیقی و فیلم را تیره تر از قبل کند. این غول جستجو سالهاست که به کم کاری در زمینه جلوگیری از سرقت و ارائه محتوای دیجیتالی متهم شده و اکنون با برجسته تر کردن وب سایت های غیر قانونی، بیشتر مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

سخنگوی گوگل در مورد این وضعیت اظهار داشت که نتایج فوق به صورت الگوریتمی تولید شده و متأسفانه خلاف چیزی که مد نظر آنها بود، از آب درآمده اند. این شرکت به دنبال رفع ایراد فوق است و احتمالاً به زودی این سایت های منفور در بین تولید کنندگان محتوا [و محبوب در بین مخالفین قانون کپی رایت] از نتایج جستجو حذف خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohamad m7741
    mohamad m7741 | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    ? http://persiane.ir/There-will-be-no-volume-on-the-Internet-until-late-August-and-the-unlimited-internet-will-be-replace.html

مطالب پیشنهادی