ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به نسخه بتا Middle-Earth: Shadow of War؛ ارباب حلقه ها

تاثیرات زیاد کتاب های تالکین روی رمان های فانتزی، رکورد شکنی فیلم ارباب حلقه ها یا انقلابی که بازی ویدیویی Middle-Earth: Shadow of Mordor با هوش مصنوعی خود به وجود آورد؛ موفقیت های جهان «سرمین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

تاثیرات زیاد کتاب های تالکین روی رمان های فانتزی، رکورد شکنی فیلم ارباب حلقه ها یا انقلابی که بازی ویدیویی Middle-Earth: Shadow of Mordor با هوش مصنوعی خود به وجود آورد؛ موفقیت های جهان «سرمین میانه» به قدری زیاد هستند که حتی نمی دانیم از کدام یک شروع کنیم.

با وجود اینکه پیتر جسکون با سه گانه The Lord of The Rings توانست بهترین اقتباس ممکن از حماسه عظیم تالکین که از آن به عنوان بهترین رمان قرن بیستم یاد می شود را به مدیوم سینما بیاورد اما متاسفانه بازی های ویدیویی الهام گرفته از سرزمین میانه تا پیش از سی سپتامبر 2014 خیلی نتوانستند عطش طرفداران را آنگونه که باید کاهش دهند.

روی کلمه «خیلی» تاکید کردیم چون بین آثار بی کیفیت فراوان، The Battle for Middle-Earth II که توسط کمپانی معروف الکترونیک آرتز، ناشر فیفا و بتلفیلد، ساخته شده بود با گیم پلی بالانس و پیاده سازی استثنایی ویژگی های سرزمین میانه در قالب یک بازی استراتژی توانست خودی نشان دهد.

ولی قضیه برای عنوانی که سه سال پیش توسط شرکت برادران وارنر به انتشار رسید کاملا متفاوت است؛ ترکیب المان های اساسینز کرید با سه گانه بتمن آرخام، سیستم استثنایی نمسیس و نمایش یکی از تالکینی ترین دنیای های ممکن همگی از جمله نکاتی بودند که Shadow of Mordor را به موفقیت رساندند.

یکی از مهمترین ویژگی های ارباب حلقه ها یا هابیت، گستردگی دنیای آن ها است و Shadow of Mordor به نوعی تنها عنوانی بود که توانست این عظمت را با یک بازی اکشن به نمایش بگذارد. تنها چند ماه به عرضه قسمت بعدی این سری زمان باقی مانده و خوشبختانه برادران وارنر به تازگی اپلیکیشنی الهام گرفته از آن ها را برای موبایل عرضه کرده اند.

با وجود ضعف ها، Shadow of Mordor بهترین عنوان اقتباسی از سرزمین میانه روی تلفن های هوشمند است.

تا اگر Shadow of Mordor را انجام داده اید و عطش تان برای تجربه Shadow of War که با تریلرهایش خیلی ها را جذب خود نموده افزایش یافته بتوانید با نسخه موبایل آن خودتان را سرگرم کنید. ولی آیا ورژن اسمارت فون های Middle-Earth: Shadow of War می تواند طرفداران سرزمین میانه را سربلند کند؟

جواب «تا حدودی» مثبت است. اپلیکیشن Middle-Earth: Shadow of War فاصله زیادی تا عالی بودن داشته و مشکلات گوناگونی به خصوص لا به لای مکانیزم های گیم پلی شاهد هستیم. با این وجود ساخته برادران وانر می تواند برای علاقه مندان به دنیای تالکین سورپرایزهای در چنته دارد.

سیستم نمسیس با شمایلی متفاوت به بازی راه یافته و بعد از شکست دشمنانی که برای انتقام به جنگ با شما آمده اند، می توانید آن ها را به اختیار خود در آورده یا با کشتن شان آیتم هایی بگیرید.

چون در تک تک بخش های بازی می توانیم ویژگی های آشنای جهان ارباب حلقه ها و سرزمین میانه که بیش از این در مدیوم های گوناگون مشاهده اش کردیم را ببینیم و همین مسئله به تنهایی برای دانلود Middle-Earth: Shadow of War که فعلا در مرحله بتا به سر می برد کفایت می کند.

همانند نسخه کنسولی، ورژن تلفن های هوشمند Shadow of War ادامه داستان Shadow of Mordor و شخصیتی با نام Talion را روایت می کند که برای جنگ با ارتش Sauron تصمیم می گیرد تا بدنش را با روح الفی که یکی از حلقه های قدرت را دارد شریک شود.

بنابراین نسخه موبایل Shadow of Mordor این وظیفه را به دوش بازیکن ها می گذارد تا با شخصیت های دنیای سرزمین میانه یک گروه تشکیل داده و با سفر به بخش های مختلف دشمنان را شکست دهد. این از داستان که شاید روایت جذابی نداشته باشد ولی برای یک اپلیکیشن کافی بوده و مطمئنا می تواند به ماجراجویی شما هدف بدهد.

حالا نوبت به گیم پلی می رسد؛ مهمترین قسمت Shadow of Mordor که با وجود جذابیت هایش، بزرگترین ضربه را هم از آن خورده است. جهان بازی به چندین بخش تقسیم شده که هر کدام از آن ها دارای باس های خاص خودشان [همان غول آخر] هستند؛ شخصیت های منفی که با توجه به قدرت، طبقه بندی گشته اند.

بنابراین باید اقدام به کشتن تمام این باس ها نمایید تا سرانجام جواز ورود به یک قسمت دیگر از دنیای بازی را به دست بیاورید. نکته جالب اینجاست که رسیدن هر کدام از باس ها هم به تنهایی نیازمند انجام چندین مرحله است. یعنی شما ماموریت هایی انجام داده، غولی را کشته و همین روند تا کشتن آخرین باس یک منطقه ادامه می یابد.

تعداد مرحله های Shadow of War زیاد است ولی تمام کردن آن ها زمان زیادی نمی برد.

شاید به نظر این رویه خیلی به طول بیانجامد و مشکلاتش خودش را هم داشته باشد اما خوشبختانه به واسطه کوتاه بودن مراحل، تعداد زیاد ماموریت ها خیلی به چشم نمی آید؛ اگر توسعه دهنده مشکل اسلوموشن [صحنه آهسته] بودن بازی را حل کند، اتمام هر کدام از آن ها ممکن است حتی 90 ثانیه هم وقت تان را نگیرد.

پس از انتخاب یکی از مرحله ها، نوبت به چینش تیم خود و رفتن به میدان جنگ می رسد. از اینجا می توانید از بین شخصیت هایی که قبلا آزاد شده اند 4 عدد را بسته به توانایی هایشان برگزینید. فقط فراموش نکنید که پیش از استفاده از قهرمانان، باید ابتدا آن ها را آزاد کنید.

قابلیت استفاده از ارک هایی که به واسطه سیستم نمسیس به اختیار خود درآورده اید را در هنگام نبردها دارید؛ یار پنجم شما آن ها هستند.

متاسفانه یکی از مشکلات نسخه موبایل Middle-earth: Shadow of War همینجا خودش را نشان می دهد؛ چرا این قدر کاراکترهای بازی کم هستند؟ با توجه به تعداد زیاد مرحله ها انتظار شخصیت های بیشتر و معروف تری داشتیم که احتمالا توسعه دهنده آن ها را برای آپدیت های بعدی گذاشته است.

نکته اینجاست حتی توجه به آنکه بازی هم اکنون در نسخه بتا به سر می برد هم برای پوشش این نقطه ضعف کافی نیست. چون قهرمانان بازی به چند کلاس مختلف تقسیم گشته اند و پخش کردن آن ها به درستی انجام نشده است. به عنوان نمونه می توانیم کلاس دور زن را مثال بزنیم که تعداد خیلی کمی از آنان در بازی وجود دارد.

بعد از انتخاب گروه تان وقت سلاخی نیروهای سارون و ارک ها می رسد. در بخش مبارزات، توسعه دهنده تمام سعی خود را کرده تا عنوانی ساده بسازد. بنابراین شخصیت ها خودشان در مسیری مستقیم با دوربینی ثابت حرکت می کنند و شما تنها دو وظیفه نه چندان مهم دارید.

یکی اینکه بعد از کامل شدن نوار انرژی، از قدرت کاراکترها که تنوع خوبی هم دارند استفاده کنید یا هنگامی که سلامتی آن ها کاهش یافت آن ها را به عقب برانید. همین! چون با عنوانی موبایلی رو به رو هستیم، ساده سازی مکانیزم های مبارزات خیلی عجیب نیست.

ولی توسعه دهنده بیش از اندازه به این مسئله اهمیت داده و مشکلات خیلی از بازی های مشابه را اینجا هم میبینیم؛ به عیت آنکه دست شما برای اعمال نقشه های گوناگون بسته است، استراتژی های تان هنگام مبارزات اهمیت زیادی ندارند. اینگونه عناوین را به نوعی می توانیم به دو بخش تقسیم کنیم.

محدودیت مبارزات Shadow of War دست بازیکن ها برای استفاده از استراتژی های مختلف را بسته نگه داشته است.

در قسمت ابتدایی شما شخصیت های خود را قدرتمند کرده و با انجام کارهایی امتیازاتی برای افزایش توانایی آن ها دریافت می کنید. بخش دوم را هم می توانیم مبارزات بنامیم. حالا جای آنکه قسمت ارتقا شخصیت ها مکمل جنگ ها نباشد، این نبردها هستند که مکمل بخش شخصی سازی کاراکترها شده اند و به آن جذابیت می بخشند.

بنابراین بیشترین لذت ممکن را نه از جنگ های خونین، بلکه آپشن های گوناگون برای ارتقا می برید. طبیعتا دوست داشتیم با آزاد گذاشتن نسبتی دست بازیکن ها، توسعه دهنده Shadow of War بالانس مناسبی بین این دو بخشی که گفتیم ایجاد کند که متاسفانه اینگونه نشد.

بازی دارای بخش های زیادی است که همچنان قابل دسترسی نبوده و در آپدیت های بعدی آزاد می شوند.

البته اشتباه برداشت نکنید، گیم پلی Shadow of War همچنان جذابیت های خودش را دارد و حتی می توانیم به آن لقب «خوب» بدهیم ولی این قسمت «عالی» نیست. از دیدگاه گرافیک، با عنوانی تقریبا متوسط رو به رو هستیم. انیمیشن های حرکت شخصیت ها کند بوده و انگار در حالت صحنه آهسته به انجام بازی مشغول هستید.

از آن طرف مدل سازی چهره شخصیت ها هم به مراتب می توانست بهتر باشد. اما با وجود این مشکلات و البته باگ هایی که با توجه به نسخه بتا عجیب نیستند، تنوع دشمنان و محیط ها باعث شده تا بازی با نقطه ضعف هایش همچنان چشم نواز جلوه کند.

حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که Shadow of War فعلا بهترین گزینه برای کسانی است که خواهان چشیدن طعم جنگ های سرزمین میانه در قالب تلفن های هوشمند هستند. بنابراین برای علاقه مندان به ارباب حلقه ها و عنوان Shadow of Mordor، مطمئنا این ماجراجویی می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد.

Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War

سازنده: Warner Bros قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 159 / 98 مگابایت زبان:

چگونه نسخه اندروید را دانلود کنیم؟ با توجه بازی فعلا تنها برای بعضی منطقه ها عرضه شده، شاید حتی از گوگل پلی هم نتوانید آن را دریافت نمایید. بنابراین بهتر است از یک روش دیگر کمک بگیرید. به کسانی که نرم افزار تغییر آی پی ندارند پیشنهاد می کنیم ابتدا این لینک را را در ربات تلگرام @urluploadbot کپی کرده و منتظر شوند تا آپلود گردد.

بعد از آنکه آپلود شد آن را دانلود نمایید. چون فرمت این فایل XAPK است [در این فرمت فایل نصبی و دیتا ترکیب می شود] نمی توانید آن را نصب کنید و نیازمند یک برنامه کمکی به نام XAPK Installer هستید. برای گرفتن این اپلیکیشن هم کافیست این لینک را در رباتی که گفتیم کپی کرده و دریافت نمایید.

حالا با XAPK Installer می توانید از تجربه بازی لذت ببرید. اما اگر نرم افزار تغییر آی پی دارید کارتان راحت تر است. با استفاده از وب سایت Apkpure [لینک دانلود] فایل XAPK بازی را دانلود نموده و سپس به کمک برنامه XAPK Installer [لینک دانلود] آن را اجرا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی