ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل پردازنده های زئون Purley را معرفی کرد، اما هیچکدام در iMac Pro به کار نمی روند

اینتل امروز سری پردازنده های Purley از خانواده زئون را معرفی کرد که بیشتر آنها عرضه شده یا به زودی وارد بازار خواهند شد، اما ظاهراً هیچکدام از آنها در iMac Pro های امسال اپل به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

اینتل امروز سری پردازنده های Purley از خانواده زئون را معرفی کرد که بیشتر آنها عرضه شده یا به زودی وارد بازار خواهند شد، اما ظاهراً هیچکدام از آنها در iMac Pro های امسال اپل به کار گرفته نمی شوند.

زمانی که اپل این دسکتاپ قدرتمند را معرفی کرد، گفت از پردازنده های زئون اینتل با 8، 10 یا 18 هسته پردازشی در آنها استفاده می کند که حداکثر 42 مگابایت حافظه کَش دارند و فرکانس کاری آنها در حالت تقویت شده به 4.5 گیگاهرتز می رسد.

علی رغم شایعاتی که نشان می دادند پردازنده های Purley در این دستگاه ها به کار می روند، چیپ های معرفی شده توسط اینتل با مشخصات فوق مطابقت ندارند. حداکثر فرکانس پردازنده های فوق به 4.2 گیگاهرتز می رسد و حافظه کَش آنها هم به 38.5 مگابایت محدود است. بنابراین به نظر می رسد پردازنده های مورد نیاز اپل هنوز توسط اینتل معرفی نشده اند.

منطقی ترین توضیح برای این وضعیت، این است که اینتل در ادامه سال جاری میلادی اعضای بیشتری را به خانواده چیپ های Purley اضافه می کند، چون نسل بعدی پردازنده های زئون اینتل با نام رمز «Cascade Lake» تا سال 2018 معرفی نخواهد شد و اپل وعده داده تا سری دسکتاپ های حرفه ای آی مک پرو را تا پایان سال 2017 وارد بازار نماید.

گفتنیست کارشناسان با کنکاش در فایل های فرمور سیستم عامل مک او اس های سیرا متوجه شدند سوکت LGA3647 اینتل در آی مک پرو به کار خواهد رفت که مخصوص پردازنده های سرور این شرکت است و به خانواده Purley از نسل اسکای لیک تعلق دارد. همچنین اپل از هم-پردازنده مبتنی بر معماری ARM در این محصولات استفاده خواهد کرد که هنوز مشخص نیست چه وظیفه ای را بر عهده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی