ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ کسب و کار تولید چیپ خود را باز هم تقویت می کند

سامسونگ که به تازگی مجمع عمومی صنایع نیمه هادی را با حضور شرکای تجاری و مشتریان اصلی خود برگزار نموده، اعلام کرد قصد تقویت هرچه بیشتر این بخش از کسب و کارش را دارد. این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

سامسونگ که به تازگی مجمع عمومی صنایع نیمه هادی را با حضور شرکای تجاری و مشتریان اصلی خود برگزار نموده، اعلام کرد قصد تقویت هرچه بیشتر این بخش از کسب و کارش را دارد. این کمپانی کره ای قول تحکیم همکاری ها با دیگر شرکت های سازنده را داده تا بتوانند به حوزه های تخصصی تری همچون ساخت چیپست های اینترنت اشیاء، صنعت خودرو و هوش مصنوعی هم وارد شوند.

سامسونگ در حال حاضر سه بخش اصلی تولیدی یعنی چیپ های پردازشی، چیپ های حافظه و یکپارچه سازی بزرگ مقیاس (LSI) را در اختیار دارد و تغییرات اخیر در ساختار کلی کمپانی، باعث شده تا اولویت روی این سه حوزه قرار گیرد.

اعلام این خبر، آینده بسیار بهتری را برای این کمپانی و بالاخص بخش تولید چیپ آنها نوید می دهد. سامسونگ به خاطر اینکه تنها تولید کننده چیپست اسنپدراگون 835 بود، توانست بخش اعظم تولید آن را به صورت انحصاری در اختیار بگیرد و به همین دلیل گلکسی اس 8 به عنوان نخستین پرچمدار مجهز به این چیپ مجتمع، فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. از طرفی، سامسونگ مجوز تولید چیپ بر پایه طرح های کوالکام را نیز به دست آورده است.

در عین حال، بخش صنایع نیمه هادی سامسونگ با سرعت فوق العاده ای به سمت چیپ های 7 نانومتری پیش می رود و با توجه به اینکه رقیب تایوانی اش یعنی TSMC توانست قرارداد تولید چیپست های اپل را به دست آورد، حال کمپانی کره ای فرصت کافی برای پیشرفت در حوزه چیپ های 7 نانومتری را در اختیار دارد.

گفتنیست دو قطب دیگر کسب و کار سامسونگ یعنی تولید چیپ های تخصصی برای هوش مصنوعی و ساخت سیستم های آماده برای پردازش انبوه نیز در حال توسعه هستند و با افزایش تقاضا در این بازار، می توانند شرکت مورد بحث را به جایگاه به مراتب بالاتری برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • وحید
    وحید | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    کجا داره میره این سامسونگ....
    تا ۱۰ ، ۱۵ سال پیش هیچ حرفی برای گفتن تو صنعت الکترونیک نداشت الان به تکلنولوژی ۷ نانو رسیده....
    اونم از خودرو ساز هاش، چه کشوری شده...

مطالب پیشنهادی