ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

شرکت سرمایه گذاری جدید گوگل از استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی حمایت می کند

گوگل از جمله شرکت هاییست که فعالیت زیادی در حوزه هوش مصنوعی داشته و هر روز گام جدیدی برای پیشرفت در این زمینه بر می دارد. البته کمپانی مذکور علاقه مند به استفاده از توانمندی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

گوگل از جمله شرکت هاییست که فعالیت زیادی در حوزه هوش مصنوعی داشته و هر روز گام جدیدی برای پیشرفت در این زمینه بر می دارد. البته کمپانی مذکور علاقه مند به استفاده از توانمندی تیم های جوان و استارتاپ ها نیز بوده و به همین دلیل، شرکت سرمایه گزاری جدیدی را تاسیس نموده است.

«Gradient Ventures» ایده اخیر کمپانی ساکن مانتین ویو برای افزایش سرعت پیشرفت فناوری هوش مصنوعی است که در قالب یک شرکت سرمایه گذاری، از تیم های جوان حمایت مالی و پشتیبانی فنی کرده، و امکان دسترسی و ارتباط مستقیم با متخصصین مجرب گوگل را برای آنها فراهم می کند.

شرکت سرمایه گذاری جدید گوگل در حال حاضر چهار تیم مختلف را تحت پوشش دارد

البته گرادیانت همین حالا نیز سرپرستی و حمایت چهار تیم مختلف را به عهده دارد که هر کدام به صورت جداگانه، پروژه خود را پیگیری می کنند: «Algorithmia» به دنبال طراحی فروشگاهی برای الگوریتم ها و مدل های AI است؛ «Aurima» می خواهد مدل جدیدی برای رویکردهای حسی در هوش مصنوعی ایجاد کند؛ «Cape» در زمینه هدایت پهپاد توسط انسان ها فعالیت می کند؛ و در نهایت «Cogniac» در حال توسعه نرم افزاری برای تسهیل طراحی شبکه های عصبی است.

بر اساس گزارش های موجود، گوگل در هر پروژه بین 1 تا 8 میلیون دلار هزینه خواهد کرد و قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، حداقل در 10 الی 15 استارتاپ مختلف سرمایه گذاری کند.

تاسیس شرکت گرادیانت ونچورز و علاقه مندی گوگل به مشارکت در پروژه استارتاپ های کوچک، علاوه بر افزایش سرعت پیشرفت و پاسخگویی به مسائل جدید، باعث می شود کمپانی مذکور در شناسایی و اکتساب ایده ها و تیم های نوآور دست برتر را داشته و در دراز مدت، سود سرمایه گذاری های خود را به بهترین شکل دریافت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی