ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدل های کم فروش ب ام و قربانی آینده الکتریکی صنعت خودروسازی می شوند

بی ام و قصد دارد روند تولید محصولات و خودروهای خود را ساده کند و به این منظور ضمن ارائه لیستی از انواع خودرو و موتور مدل های مختلف تولیدی خود به دنبال تقلیل و ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

بی ام و قصد دارد روند تولید محصولات و خودروهای خود را ساده کند و به این منظور ضمن ارائه لیستی از انواع خودرو و موتور مدل های مختلف تولیدی خود به دنبال تقلیل و سبک کردن آنهاست تا بتواند هزینه های تحقیق و توسعه خود را جبران کند.

یکی از قربانیان این تصمیم، بی ام و سری ۲ کوپه است که از طریق حمل و نقل دریایی به ایالات متحده آمریکا منتقل می شود.

به نظر می رسد که این حرکت در راستای ارضای بخشی از جاه طلبی های بی ام و  است تا جریات بیشتری از سرمایه را به سمت توسعه وسایل نقلیه الکتریکی حرکت دهد.

به منظور دستیابی به این هدف، بی ام و مجبور است تعدادی از مدل های خود را از خط تولید خارج کند و این توقف تولید از خودروهایی شروع خواهد شد که فروش آنها به خوبی پیش نمی رود.

با توجه به فروش نسخه اتوماتیک و دستی کوپه سری ۲ قابل پیش بینی بود که یکی از بهترین ماشین های دنیا مدل گیربکس شش سرعته دستی خود را از دست خواهد داد.

همچنین تمامی سری ۵ های بی ام و ای که تازه تولید می شوند دیگر از هیچ گیربکس های دستی ای بهره مند نخواهند شد. خودروهای دیزلی ای که در محدوده کم فروش بی ام و قرار دارند نیز احتمالا جزء دیگر قربانیان این برنامه هستند.

نیکولاس پتر مدیر مالی بی ام و در مصاحبه ای که با خبرگزاری رویترز داشته است مطرح کرده که برای سری 5 این کمپانی چهار موتور دیزلی مطرح هستند، هرچند که در ادامه توضیح داده است که نمی تواند وجود این موتورهای دیزلی را در نسل بعدی سری 5 تایید کند.

پتر همچنین عنوان کرده است که اتومبیل های الکتریکی و هیبریدی ارزان تر از خودروهای بنزینی و دیزلی هستند و بی ام و قصد دارد با کاهش پیچیدگی های مربوط به موتور، انتقال نیرو و نمونه تجهیزات مختلف خود به کاهش هزینه ها و صرفه جویی بپردازد.

این مدیر مالی مصداق این موضوع را ارائه صد نوع فرمان مختلف شرکت بی ام و دانسته و معتقد بوده که لزومی بر ارائه این حجم از انواع فرمان نیست و قطعا نیازی برای تولید آنها نیز احساس نمی شود.

یکی از دلایلی که بی ام و قصد دارد سرمایه گزاری خود را در خودروهای الکتریکی و هیبریدی افزایش دهد کشور چین است. چرا که دولت محلی این کشور به دنبال ترویج این خودروهاست و برنامه دارد که تولید کنندگان خودروساز را مجبور به معرفی و تولید هرچه سریعتر خودروهای مطابق با محیط زیست نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    اگه آخر خبر رو بخونید میگه یکی از دلایل اصلی اینکار ب ام و کشور چینه بله درسته شرکت ب ام و کلی پول خرج میکنه برای توسعه خودرو برقی بعدش تکنولوژی رو صادر میکنه به کشور چین بعد چینی ها از روش کپی میزنن بدون هیچ هزینه تحقیقاتی خودرویی کپی شده میدن بازار و بعدش بخاطر قوانین حمایت از تولید داخل چین ب ام و نمیتونه شکایتی کنه و محصولات چینی ارزان تر بفروش میرن و در آخر ب ام و پول بیشتری خرج تحقیق و توسعه میکنه و باز این دوره تکرار میشه
    اروپایی های احمق ساده دل ?

  • آریا
    آریا | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    به نظر میرسه انقراض خودروهای درون سوز شروع شده

مطالب پیشنهادی