ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حضور رسمی ب ام و در رقابت های فرمول E؛ نشانی از تغییر رویکرد خودروساز آلمانی

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به مسابقات فرمول E بوده باشید، حتما در جریان هستید که ب ام و از سال 2015 به لحاظ فنی با تیم اندرتی اتو اسپورت (Andretti Autosport) همکاری می کند. در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به مسابقات فرمول E بوده باشید، حتما در جریان هستید که ب ام و از سال 2015 به لحاظ فنی با تیم اندرتی اتو اسپورت (Andretti Autosport) همکاری می کند.

در کنار این موضوع، اوایل امسال فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی کمپانی ب ام و را به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی پیشرانه در فصل پنجم از این سری مسابقات به رسمیت شناخت.

حال پس از گذشت چند ماه خبر می رسد ب ام و با برند زیرمجموعه i از فصل پنجم وارد رقابت های فرمول E خواهد شد. اگر چه این کمپانی نخستین خودروساز آلمانی حاضر در فرمول E محسوب نمی شود، اما این حرکت می تواند نشان دهنده تمرکز جدی باوارایی ها بر روی حمل و نقل سبز و پیشرانه های الکتریکی باشد.

آقای یِنس مارکواردت (Jens Marquardt) مدیر بخش موتوراسپورت ب ام و در این باره گفته که این کمپانی برای نشان دادن تخصص بالای خود با عزمی جدی و به عنوان یک سازنده رسمی وارد رقابت های فرمول E شده است.

جالب است بدانید ب ام و در حد واسط سال های 2000 الی 2009 در فرمول یک حضوری فعال داشت و حالا بازگشت این شرکت به سری مسابقات فرمول در شاخه الکتریکی نشان می دهد که رویکرد مدیران رده بالای ب ام و در ظرف چند سال گذشته تا چه میزان تغییر کرده است.

ینس مارکواردت: "رقابت های فرمول E یک چالش کاملا جدید برای ما خواهد بود."

باواریایی ها امیدوارند با حضور در این مسابقات و رویارویی با جمعی از قوی ترین رقبا، تجارب ارزشمندی را در زمینه توسعه پیشرانه های الکتریکی کسب کنند.

درست است که i3 و i8 شناخته شده ترین خودروهای سبز ب ام و هستند، اما این کمپانی اخیرا سری هیبریدی و بسیار کم مصرف iPerformance را نیز به جمع محصولات خود اضافه کرده که گویای توجه ویژه ب ام و به حمل و نقل پاک است.

برای فصل 2019-2018 رقابت های فرمول E ب ام و پیشرانه های خود را در کنار تیم اندرتی اتو اسپورت توسعه خواهد داد. پیش از ب ام و، آئودی و جگوار نیز به این مسابقات پیوسته اند؛ با این حساب باید منتظر رقابتی تمام عیار بین این سه خودروساز مطرح اروپایی در یک عرصه دیگر باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی