ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزاران وب سایت و کمپانی برای حمایت از «بی طرفی نت» متحد شدند

امروز روزی است که هزاران سازمان، کمپانی و وب سایت دست به دست یکدیگر داده اند تا با برنامه رگولاتوری FCC برای کنار گذاشتن قوانین مربوط به بی طرفی نت مقابله کنند. FCC که قصد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

امروز روزی است که هزاران سازمان، کمپانی و وب سایت دست به دست یکدیگر داده اند تا با برنامه رگولاتوری FCC برای کنار گذاشتن قوانین مربوط به بی طرفی نت مقابله کنند. FCC که قصد دارد مسئولیت رگولاتوری را به خود سرویس دهندگان اینترنت بسپارد، در بیانیه ای اعلام کرده که 5 روز دیگر، فرصت باقی است تا کاربران نظر خود را با این رگولاتوری به اشتراک بگذارند.

حالا برخی وب سایت ها در تلاش هستند تا صدای کاربران با سهولت بیشتری به گوش FCC برسد. نت فلیکس، توییچ، اسپاتیفای، موزیلا، ویمئو و Airbnb از جمله وب سایت هایی هستند که بنرهایی به صفحه اصلی خود افزوده اند و وب سایت هایی مانند توییتر و گوگل هم به استفاده از بلاگ های خود روی آورده اند.

از طرف دیگر، دو وب سایت Greenpace و Reddit رویکردی خلاقانه تر نسبت به این مسئله در پیش گرفته اند. کاربران آمریکایی هنگام ورود به وب سایت Greenpeace، با پاپ آپی مواجه می شوند که به آنها می گوید وب سایت از سوی سرویس دهنده اینترنت شان مسدود شده است. سپس توضیح داده می شود که گرچه این مسئله حقیقت ندارد، اما اگر برنامه FCC پیاده شود می تواند به حقیقت تبدیل شود.

از طرف دیگر، انجمن Reddit حالا لوگویی پیکسلی را در خود جای داده که به گونه ای هشدارآمیز می گوید: «پهنای باند ماهانه به پایان رسید، برای ارتقا کلیک کنید». پس از این، پاپ آپی به نمایش در می آمد که به کندی عبارت مقابل را تایپ می کند: «اینترنت کمتر سرگرم کننده است وقتی سایت های محبوب تان به کندی بارگذاری می شوند، مگر نه؟» در ادامه از کاربر خواسته می شود تا به وب سایت Battleforthenet.com مراجعه کرده و به FCC بگوید که از اینترنت آزاد پشتیبانی می کند.

با این همه، لیست بلند بالای شرکت هایی که برای بی طرفی نت مبارزه می کنند به همین میزان ختم نمی شود و بسیاری دیگر مانند تامبلر، دراپ باکس، داک داک گو و AT&T که دو سال پیش از FCC به خاطر مقابله با قوانین بی طرفی در اینترنت شکایت کرد نیز در میان آنها به چشم می خورد.

سر تیم برنرز لی، مخترع وب جهان گستر نیز از جمله افرادی است که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و می گوید:

اگر ما بی طرفی نت را ببازیم، اینترنت آزادی که امروز می شناسیم را باخته ایم. چه نوع وبی می خواهید؟ آیا وبی می خواهید که کمپانی های سرویس دهنده، برندگان و بازندگان فضای آنلاین را کنترل می کنند؟ وبی که در آن [سرویس دهندگان] تصمیم می گیرند کدام نظرات خوانده شود، کدام ایده های خلاقانه موفق شود و کدام ابداعات به سرانجام برسد؟ این وبی نیست که من بخواهم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    چیز جدیدی نیس..، از قبل مشخص بود به اینجا میکشه..
    محدود کردن اینترنت هم در راستای همون محدود کردن آزادی های بیان به بهانه ی ناراحت شدن عده ای ناچیز هست که پدر شرق و غرب رو به همراه صدای امت آنها در آورده است..!
    وقتی که کشورهایی مثل انگلیس و آمریکا به گروهک های مسخره ای که به همه چیز ایراد میگیرن و اعتراض میکنن و مخالف هر گونه لذتی هستند فرصت رشد میدن و هر تزی که دادن رو اجرا میکنن پس دیگه نباید انتظار وب آزاد داشت.. زیرا که میگویند باعث خرید فروش مواد مخدر و جرایم جنسی و کلاهبرداری غیره میشود پس باید آن را فیلتر کرد ! دولت ها هم که منتظر چنین بهونه ها و اعتراضاتی هستن تا فورا از چیز کره بگیرن و همه چی رو کنترل کنن!
    مسبب اصلی این گونه خفه کردن آزادی بیان ها و محدود کردن آزادی اینترنت ها همین گروه هایی هستن که میگویند : بازیهای کامپیوتری مروج خشونت هستن و ضد زن هستن و کودک آذری دارن و صحنه های جنسی دارن و غیره...! یا جای دیگه به اینترنت و فیلمهای سینمایی ایراد میگیرن.. و کم کم دارن تمام لذایذ دنیوی و اخروی جوانان غیور رو ازشون میگیرن چرا که ممکنه یه عده معدودی بهشون بر بخوره و ناراحت بشن ! عملکردشون درست شبیه عملکرد سران ماست که تا یه صحنه بد تو تلگرام میبینن میخوان تمامش رو جمع کنن ! اکثر اعضای این گروهک ها هم افراد عقب مانده و زشت و همجنس باز و کمبود دار و عقده ای هستن که چون در زندگی شخصی دچار کمبود هایی بودن و از طرف اطرافیان مورد تمسخر قرار گرفتن میخوان تو کل سیستم عقده پراکنی کنن و انتقام بگیرن.
    این مهمترین دلیل این گونه محدودیت هاست، خصوصا در جوامع آزاد غربی که دیگه سر و صدای مردم رو در آوردن و دائم مورد تمسخر قرار میگیرن از سوی مردم و واسشون دب اسمش میسازن.. نمونه بارزشون همون "کرای بیبی های" بعد از انتخابات هستن که وقتی کاندیدای زن دموکراتشون باخت کلی کلیپ سلفی از خودشون در حال گریه و زاری و ضجه پخش کردن و شد سوجه ی طنز عزیزان تا مدتی.. عار هم ندارن هرچی هم سوتی میدن و مسخره میشن..
    گروه هایی همچون :
    SJW ، FU-MF , AH-B ، BDSM , SOTB ، BLM و غیره.. امیدوارم اسمشون رو درست تلفظ کرده باشم.

  • A_A_2
    A_A_2 | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    تا زمانی که وب ما از پونصد تا فیلتر و فایروال رد میشه تا تصفیه و حلال بشه پیوستن ما به چنین کمپین های بی مورد! و بی ربطی! تاثیر خاصی نباید داشته باشه

  • Hamed_P_Azad
    Hamed_P_Azad | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    اینترنت ما که از همون اول همینطوری بوده ? ?

  • ali
    ali | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    یک موضوع بی ربط. وقتی درباره دختران افغان روباتیک مطلب میزارید که آمریکا اجازه نداده به آمریکا سفر کنند بعدش مطلب رو آپدیت کن. ترامپ شخصا دستور داده که وارد بشوند. صدا و سیما بازی در نیار.

    • A_A_2
      A_A_2 | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

      استثنا در این مورد خاص یعنی جناب ترامپ ، صدا سیمای این طرف و آنطرف باهم پیمان برادری و اخوت بسته اند برای بمباران خبرهای کذب و شایعه پراکنی..

  • M. Hosein Najafi
    M. Hosein Najafi | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    ما هم همچین وبی نمیخواهیم
    ولی متاسفانه از اول تو کشور ما بوده :\

مطالب پیشنهادی