ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت فضایی Moon Express و برنامه ریزی برای استخراج منابع ماه تا سال 2020

کمپانی فضایی Moon Express اخیراً از برنامه های خود برای استخراج منابع ماه به کمک ربات ها پرده برداری کرده است. این کمپانی در سال 2010 با هدف پیروزی در مسابقات Google Lunar Xprize تاسیس ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کمپانی فضایی Moon Express اخیراً از برنامه های خود برای استخراج منابع ماه به کمک ربات ها پرده برداری کرده است. این کمپانی در سال 2010 با هدف پیروزی در مسابقات Google Lunar Xprize تاسیس شد؛ رقابتی برای سرمایه روی شرکت پیروز با هدف ساخت فضاپیمایی برای سفر به فضا. اگرچه شرکت کماکان در پی دریافت این جایزه است، Moon Express می خواهد گام را به مراتب فراتر ببرد و نام خودش را به عنوان یکی از اصلی ترین فعالان حوزه هوا و فضا به ثبت برساند.

نخستین ماموریت Moon Express برای رسیدن به ماه «Lunar Scout» نامیده می شود و از موشک الکترون Rocket Lab برای ارسال ربات کاوشگر MX-1E مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، محموله هایی نیز به ماه فرستاده خواهد شد که برای راه اندازی رصدخانه بین المللی Lunar روی سطح این سیاره مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر این ماموریت با موفقیت تا پایان سال 2017 و پیش از پروژه های چهار فینالیست دیگر به سرانجام برسد، Moon Express می تواند جایزه 20 میلیون دلاری Lunar Xprize را مال خود کند. از طرف دیگر، پس از Lunar Scout، شرکت مورد اشاره برنامه ماموریت «Lunar Outpost» را آغاز کند که در واقع ربات هایی را با هدف جستجو برای آب و سایر منابع به ماه خواهد فرستاد.

در نهایت نیز، ماموریت سوم تحت عنوان Harvest Moon، نمونه های جمع آوری شده از سطح ماه را به زمان برخواهد گرداند. هنوز برنامه زمانی مشخصی برای این سه ماموریت از سوی Moon Express ارائه نشده اما امید است که هر سه تا پیش از پایان سال 2020 میلادی به فرجام برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی