ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال مرگ جرمی کلارکسون و جیمز می در صورت وقوع تصادفی مشابه با واژگونی خودرو ریچارد هموند

با گذشت چند هفته از تصادف شدید ریچارد هموند با سوپر اسپورت برقی ریماک کانسپت وان، اخبار و حواشی آن هنوز ادامه دارد. این سانحه که حین ضبط سکانس هایی از مقایسه کانسپت وان در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

با گذشت چند هفته از تصادف شدید ریچارد هموند با سوپر اسپورت برقی ریماک کانسپت وان، اخبار و حواشی آن هنوز ادامه دارد. این سانحه که حین ضبط سکانس هایی از مقایسه کانسپت وان در برابر لامبورگینی اونتادور و آکیورا NSX برای فصل آتی مجموعه گرند تور رخ داد، بسیار شدید بود اما خوشبختانه وی به طرز معجزه آسایی فقط با شکستگی زانو از تصادف مهلک جان به در برد. حال سوال این است که اگر به جای هموند، کلارکسون یا می پشت فرمان کانسپت وان بودند، چه اتفاقی می افتاد؟

به تازگی فردی نزدیک به عوامل تولید برنامه در گفتگو با یکی از ژورنالیست های ساندی تایمز به اسم ویل دران (Will Dron) اظهار کرده که اگر کلارکسون یا می در لحظه تصادف هدایت این سوپر اسپورت را بر عهده داشتند، به احتمال بسیار آنها جان خود را از دست می دادند.

دلیل این ادعا به قد 1.96متری جرمی و قد 1.82 سانتی متری برای جیمز مربوط می شود. به گفته این فرد اگر این دو راننده کانسپت وان بودند، احتمال برخورد ضربه به سر آنها خیلی بیشتر از هموند 1.70 متری بود که در این صورت هوشیاری خود را از دست داده و نمی توانستند به موقع از خودرو خارج شوند.

هموند با توجه به قد کوتاه تر خود فضای بیشتری برای سر خود داشته و در نتیجه از آسیب شدید به این ناحیه در امان مانده است، البته استفاده از هلمت نیز در جلوگیری از صدمه به سر قطعا تاثیر زیادی داشته است.

هموند درباره لحظاتی که خودرو در حال واژگونی بوده، گفته هنگام معلق زدن خودرو به نوعی از کمربند آویزان بوده و سر وی داخل هلمت (کلاه مخصوص اتومبیل رانی) به خوبی محافظت شده است.

او از ابتدا تا انتهای تصادف هوشیاری خود را حفظ کرده بود، به همین جهت تنها چند ثانیه قبل از آتش گرفتن خودرو موفق شده بود خود را از کابین خارج کند. در این لحظات نیز حتما قد کوتاه و جثه کوچکتر هموند در خروج راحت تر از خودرو بی تاثیر نبوده است.

ریچارد در مصاحبه اخیر خود لحظات واژگونی را همانند محفظه یک ماشین لباس شویی که پر از آجر باشد، توصیف کرده بود. او اضافه کرده که در این لحظات احساس می کرده که آخرین ثانیه های زندگی اش در حال سپری شدن است.

ناگفته نماند در شوخی های سه مجری با همدیگر معمولا قد کوتاه هموند به نقطه ضعف او در برابر کلارکسون و می تبدیل می شود.

حتی پس از این تصادف نیز کلارکسون در اظهار نظری طعنه آمیز گفته بود که شاید هموند نتوانسته از بالای فرمان جلوی خود را ببیند! به هر ترتیب ظاهرا این بار نقطه ضعف ریچارد به نقطه قوتش تبدیل شده و باعث نجات جانش شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    حالا اگه یه بنده خدا دیگه اون ماشین رو به این وضع درمیاورد همه میگفتن کاش جای ماشین خودش نفله میشد

  • sasani
    sasani | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    اوران گوتان که جنگلی و حالا حالا هیچیش نمیشه کاپیتان اهسته هم از خط قرمز سرعت رد نمیشه که هیچ سعی میکنه کمش هم کنه این هموند کوتوله فکر کنم از رو فرمون جلوشو ندیده به قول اوران گوتان ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی